kenapa perlu bershuffle sedangkan Tarian Zapin dan Seni Silat masih UNGGUL!!!

semalam aku menghilang dan kini aku kembali untuk berceloteh...dan jumaat ni kebetulan kawan rakan aku akan bersanding kat Johor mesti meriahkan dengan anak2 berlari sana sini dgn makcik2 yang bergossip sambil mencuci pinggan lepas ada yang melatah fuhh mmg tak boleh nak dibayangkan betapa meriahnya orang kampung kalau buat kenduri kendara ni yer!!! tapi yang aku sedikit terkilan sebab sesetengah orang zaman sekarang ni sudah mula melupakan adat2 resam kita dan juga tradisi budaya melayu yang cukup indah ini...

korang suka tak menari shuffle...yer aku pown susah walaupun aku pernah belajar mcm anak beruk terkinja2MySpace. Tapi korang pernah nampak tak kat mana2 majlis perkahwinan mereka sajikan tarian dgn shuffle dance nie, walaupun aku suka shuffle nie tapi pada zahirnya shuffle sungguh tidak molek ditatapkan kat para tetamu. Apa pula kata orang tua2 kan, aku tahu lah bagi budak-budak muda mmg sukab tapi tidak rasa kekok ker shuffle mula dipersembahkan kat mana2 kenduri. Bagi aku tetap tidak MOLEK!!!



dah puas tengok apa yang korang simpulkan???

Nak kata dah muak sebb tiap kali ada persandingan mesti disajikan dengan Tarian Zapin dan Seni Silat. So kali ni nak buat lain daripada yang lain lah yer?? macam tu ker??? isk isk memangla nampak lain tapi serabut kot kepala otak hahaha...

kan indah mata memandangnya

kan meriah bila Tarian Tradisional kita sajikan kat para tetamu yang hadir, kalau tak nak penari yang berusia amik je penari kanak2 cukup confirm kenduri korang havoc...



walau apa pown Tarian Zapin tetap menarik perhatian aku. Sebab aku budak penari sama seperti mereka MySpace

4 comments :

Mah@mahu said...

Bagus lah kakak penegak warisan bangsa tahniah...

KiFli si Dolce said...

@Mah@mahu begitulah hendaknya...

Anonymous said...

If you love playing DotA Games join us and become part of a group of players!
Download latest dota version on the [url=http://www.dota-gaming.com/index.php?site=files]Download section[/url]
You can find on our community latest articles about your favorite players

[url=http://www.dota-gaming.com]DotA Gaming Community[/url] [img]http://www.dota-gaming.com/ref/smiles.gif[/img]

ChE YaYA said...

setuju...tarian tradisional tetap yg terbaik!!!dan plg indah