Kisah Si anak Gajah sebagai pengajaran buat semua.

comel kan baby gajah ni hahaha!!!!

Di suatu hari..si ibu gajah membawa anak2 mereka bersiar2 ke hutan sebelah. Kalau nak ke hutan sebelah tu gajah2 tersebut kena melalui paya so sebagai ibu yang berwaspada dia selalu memberitahu kat anak2 nya...

hah anak2 ku yang manja jgn main kat paya ni taw...sebab bahaya tidak mengundang walau dimana jua kannn!!!...lebih2 paya yang tenang jgn disangka takde anaconda or buaya...INGAT tu!!! pesan si ibu...
si ibu melenggang gajah tanpa menghiraukan anak nyer yang sekor lagi ni tgh bermain kat paya yang tenang itu...walaupun dia tahu akan bahaya yang menanti tapi dia tetap nak tahu apa yang ada kat paya itewww...

godek punya godek...tiba NGAP!!! tak pasal belalai anak gajah tu kena ngap oleh buaya...hah baru ko tahu apa yang ada kat paya tu kan...tu la padan muka tak nak dengr cakap...

ada sesapa nak tolong ???

apa lagi anak gajah tu jerit meminta tolong la...naseb baek mak dia dengar dan terus hantar satu pasukan bersaiz XXXL penyelamat...tak pasal2 buaya tu lenyek dikerjakan oleh pasukan XXXL tue...

tasha balik!!! jerit si ibu gajah...
sampai kat rumah nanti siap la kamuuuu....lebam bontot kamu ibu rotan
P/S : sooo kepada adek2 kat luar sana tolong lah dengar cakap ibu kamu yer...sebab mereka lebih dahulu makan garam dan asam hidup ini...so klu mereka marah dan memberi nasihat bukan bermaksud mereka tu tak sayang akan korang....disebabkan sayang akan korang lah mereka marah...kalau mereka tak sayang ko dah lama ibu ko suruh ko pergi main kat dalam sungai yang ada buaya tu :p bye2.......



8 comments :

CiPoT CeDoT said...

tasha??..wakakkka..sedap giler nama anak gajah tuh..akhaz..nama nak market jee..hekhek...

KiFli si Dolce said...

@CiPoT CeDoT ahaks...takde lah i just pick it randomly :P

Azham Vosovic said...

comelnya entry ni... tapi ada teladan... bagus2...keep it up Kifli...

KiFli si Dolce said...

@Azham Vosovic thanx beb!!

areripe said...

pengajaran, kalau mak cakap jangan keluar malam, jangan!
hehe!
nice story!

KiFli si Dolce said...

@areripe yes indeed :P

Dewi Batrishya said...

Hahaha.. Cuteenya story ko ni..
Keep it up!
It's very motivational & entertaining.. :)

By the way, Great BLog!

KiFli si Dolce said...

@Dewi Batrishya thanx ya dewi!!!