Jan 1, 2013

Azam 2013 dan Blog Berwajah Baru Kifli Mally

hey uols,

Mencari sesuatu yang pasti dan baru itu belum tentu kita dapat kecapi lagi pada tahun sebelumnya 2012, tapi alhamdulillah apa yang mek usahakan menjadi kan sedikit azam tahun lepas lebih bermakna dan kini apa yang pasti di Tahun 2013 merupakan tahun yang amat bermakna buat diri Kifli Mally.

Azam Tahun Baru:
  1. Ingin success dalam kehidupan (kerja, financial & kesihatan)
  2. Pendirian seharusnya tetap. Tidak mudah untuk digoyah
  3. Tolong ahli keluarga yang memerlukan
  4. Tidak mudah marah dan melenting
  5. Sentiasa berfikir rasional sebelum bertindak ^_^
  6. Makin gigih berblogging yeah baby~
ok so far itu sajo yang mek inginkan untuk Tahun 2013, apa pun harap semuanya menjadi baik-baik saja.

so sekarang ni masa untuk mek nak cerita pasal nak upgrade blog mek dari Blogspot ke DotCom. Selama 4 tahun mek berblogging ni ada teringin juga nak merasa best ker pakai dotcom ni. Mari kita dengar testimonial dari pengguna lain ok Best ke dah dapat Domain Name sendiri ni?

Jantan Teruna: Selepas bertukar ke DotCom, diri saya bergitu dara sekali ko mampo?
Mak Kertu: Wah diri ini makin ketat uols, dah tak kertu lagi
Cik Kiah: tu diaaaa~ kiah makin bersemgat untuk update blog masakan kiah ni taw. 

so kalau korang mencari Domain atau web hosting yang senang dan mudah, korang boleh cuba untuk memilih NetKL.com kerana apa? kerana team support dari mereka memberikan feedback sngat pantas. Sememangnya berbaloi
*seriusbukanmembodek

eh bukan tu sajoooo, mek siap gigihkan diri tempah doodle taw, dengan siapa? kena tunggu next entry ok. 
sebab memang nak buat entry special kat mamat yang tolong bersusah payah buat doodle yang comel ni untuk Kifli Mall. comel kan doodle tu. Lepas tu apa yang penting mamat ni siap boleh logo untuk mek lagi taw. Memang kena sangat dengan diri ini. Ala-ala Victoria's Secrect Fashion Show siap ada wing ok.
Tengok tu 11 Jun 2009 mek dah start berblogging, dan apa yang membuatkan mek terus berblogging tanpa henti kerana minat mek untuk membuat entry yang cantik buat tatapan readers mek.

dan apa yang mek harap ialah CPUV ni akan terus berkekalan macam ni, wah gituuuu~
mek tak perlukan traffic yang kencang tapi apa yang mek inginkan ialah BE tu duduk banyak-banyak dan duduk lama-lama skit dalam account mek. Takde masa nak fikir nak kejar traffic uolls~baik mak fokus untuk kejar benefits di dalam berblogging ni kan? uols pula bagaimana?
Kemudian Header pula mek amik ilham ni dari seorang fashion blogger, sure korang kenal dia merupakan fashion hijabista uoll~ sngt best kenal dengan budak ni. Kenal Shea nama panggilan dia.
lagi satu mek saja letakkan muka mek kat header tu nanti biar orang senang nak kahak mek haha. Confirm ramai yang akan kahak mek dekat comment tu lepas tu menyamar jadi Anonymous. Takper korang nak carot silakan mek terima seadanya uols~ yang penting mek feeling Jambu!

oklah uoll, nanti mek update cerita lain pula. daaaaaaaa~