Jangan kedekut beri mereka makan.

hey uols,


wah mentang-mentang baru buat entry pasal nak jadi Nuffnang Tickling My Tastebuds terus berbicara pasal makan je kan. #motif


korang bayangkan time aku tengah menaip entry ni aku tengah melantak nasi taw.
siapa kata nasi itu menggemukkan nasi itu adalah my best friend taw haha

aku ada cerita ni nak share dengan korang hari tu aku ada terbaca budak tu ter-broadcast sesuatu kat BlackBerry lebih kurang macam ni lah "berbuat baik dengan setiap orang, bermurah hati dengan setiap orang beri orang pakai baju kamu, selagi dia pakai/sarung baju kamu itu kamu akan dapat pahala, beri lah mereka makan, dan korang akan dapat pahala berterusan kerana makanan tu menjadi darah daging mereka."

ok Fullstop~

dari situ mak terus beli makanan kasi kat kawan-kawan makan. haha #motiff sangat kan? Kalau aku ada rezeki aku akan belanja kawan-kawan terdekat untuk makan. Yang penting halal lah kan? kalau yang sumber haram tu confirm kita pula yang tanggung dosa yang menjadi darah daging mereka kannnn~
Tq yer KifliMally sebab bagi kita mamam, sedap sngt ^_^

so itulah kehidupan kan uols? kadang-kadang apa saja sumber rezeki yang kita beri atau kongsikan pada orang lain confirm dapat hikmah disebaliknya. Contohnya hati dan jiwa kita tenang jer. Ada je perkara yang baik kita lakukan. Rezeki pula makin mencurah-curah. Bukan kah itu semuanya indah?
aku paling suka part situasi di dalam rumah, contohnya housemate korang yang jenis suka memasak dan korang pun makan bersama-sama betapa besar pahala housemate korang tu kan?

Kalau korang tu ada rezeki lebih, kawan minta belanja tak salahkan tolong sikit-sikit.
Biasanya benda ni terjadi kat kedai makan,
"nah ko tolong bayarkan tuk aku sekali hulurkan RM6.00 walaupun harga makanan dia sebenarnya RM7.00" tak payah lah nak buat muka monyok, siapa tahu hikmah disebalik tu besar nikmatnya.
Wahhhh amik kau bila diva bersuara. Ntah betul ke tidak ye dok?


No comments :