Mar 15, 2013

Konsert Nusantara di Istana Budaya


hey uols,

before am going to start over with this backward entry, perhaps you guys can offer me your forgiveness haha,

as you guys can see that from the poster above, it stated that the Konsert Nusantara were held on 7-9 March 2013. 

and today the date is exactly 14 march 2013 not even 10 march haha. Haiyooooo what happend to me? cannot negotiate even within my self. Always love to pending the given task.
Penyakit malas dari kolej tak hilang lagi.

so dont worry people am gonna like shortly brief about this Konsert Nusantara which is brought to you by YIRMI (Yayasan Ikatan Rakyat Malaysia Indonesia.)

ok tukar bahasa pula ^_^ tadi feeling mat salleh kejap je, mak bersifat fragile uols tak boleh nak speaking memanjang nanti kantoi mat salleh celop haha.
sempat lagi bergambar dengan Dato Fad Vever salah seorang yang ber-flexibility tinggi orangnya haha
if you know what am trying to deliver ^_^

ok hari yang I pergi ni adalah hari yang terakhir di mana hanya artis yang membuat persembahan pada malam itu adalah seperti Ziana Zain, Bob Yusuf, Yazer, Dato M. Nasir manakala penyanyi dari indonesia seperti 
Endang S. Taurina dan Elly Kasim

persembahan yang cukup unik dimana belah kanan pentas adalah pemain alat muzik dari malaysia dan sebelah kiri adalah pemain alat muzi dari indonesia. Apabila dua negara besar ini bergabung tenaga memyatukan alunan muzik maka lahir lah satu simfoni yang sangat indah melodinya.
Part angklung tu best. Adik tu kocak angklung tu dengan penuh semangat haha. Kakak suka adik punya style haha.


 Mengenai budaya dan tarian indonesia hanya satu je yang aku ingat sampai sekarang ni. Iaitu tarian Saman dari Aceh. Kemudian berselang-seli dengan tarian malaysia kita samrah dan sebagai nya. Haha 
kawan aku sorang ni asyik duk mencarut kat seorang penari tu, asyik lupa step jer. Aku faham kita semua kan pernah jadi dancer. Yang membezakan antara kita dan mereka ialah freelance dan fulltime ^_^

Aku ingat kan di dalam dua artis legend dari indonesia tu mungkin lagu-lagu yang mereka dendangkan aku tak berapa familiar. Sekali tengok nyanyian Endang S. Taurina tu ada juga yang aku tahu melodinya. Nampak sangat family aku dulu pernah mainkan lagu2 mereka ni. Nak-nak lagi si Elly Kasim tu :)

 Ini antara mereka yang datang pada hari terakhir untuk memberi support pada Orang Seni kita hehe
 Eh dah smpi ke penhujung rancangan keR? 
alaaaaaaaa baru nak cerita panjang lagi haha.

No comments :