Jul 25, 2013

aku budak marketing, tapi kena belajar benda lain!




Hi uols

Hari ni dah genap sebulan mek kerja, dan biasalah aku ni kerja sebagai Graduate Trainee! sajo, So aku sebenarnya suka dengan cara mereka hired a fresh graduate in this way, sebab mereka akan memberikan kita banyak pendedahan dengan cara bekerja dan juga environment.  walaupun time praktikal dah lalui semua tu kan?

Korang nak tahu tak kat mana aku keje skang ni? Haha tak salahkan kalau aku mention nama company aku kat dalam blog ni, takde sapa yang marahkan? Ok lah aku keje kat Axa Affin General Insurance Berhad.
Aku sangat suka dengan cara mereka layan aku sebagai budak fresh ni! Ok sekarang ni aku kena training selama 1 tahun lepas tu aku akan pilih department mana yang aku berkenan nak masuk! So setiap department tu mereka akan letak aku selama 3 bulan untuk belajar semua benda semaksima yang boleh.
Jadi department aku yang pertama ialah JENG JENG JENG!!!!! Underwrtitting!!!! Apa itu underwriting? Aku sendiri pun tak taw, mungkin kerja “menulis di bawah”  = underwriting haha 
lepas underwritting, aku akan ke department Broking pula.

Serius aku takde background dalam insurance tapi apa yang pasti aku jenis yang suka belajar benda yang baru, dan aku respect team member yang ada kat underwriting department ni especially team Engineering and construction. Ko bayangkan lah mek yang background in Business IT boleh training underwriting in Engineering and construction ^_^ umpama ikan kena belajar hidup di darat selama setahun.
Boss kalau I nak datang keje rambut panjang boleh tak? ^_^

Sungguh tak tipu aku mudah cepat mesra dengan staff-staff dekat sini. Hurmmmm apa yang akan terjadi seterusnya? Korang kena lah tunggu yer wahhh dah macam boleh buat drama hidup aku kan haha ^_^ 
 
Stay goddess my readers!!!