Nov 24, 2013

trend dan Fashion rambut kifli mally

 
hi uols,

Mek boleh dikatakan memang baru lagi dalam company yang mek tengah kerja sekarang dan kebiasaan bagi kita orang semua kalau dah muda fresh and vibrant fashion dan style tak pernah lepas dari pemakaian seharian kita orang.

incident ni berlaku dalam di dalam lift dengan pantas dan cepat akak tu bertanya
"Adik tumpang tanya boleh? Ini memang fashion rambut sekarang ker?"

sebenarnya fashion rambut jenis sekarang ni ramai je yang dah start ikut dan mengayakan ikut style sendiri. 
kebanyakan mereka akan refer pada icon yang mereka suka seperti pemain bola sepak dan celebrity kegeraman mereka, mek pula more refer to magazine dan juga runway fashion style.

Icon hair fashion kifli mally:
 takde lain most of the time mek suka tengok style rambut zayn malik ^_^
sambil mencuci mata pada runway, style rambut juga tak terlepas dari pandangan mek ^_^ lebih lagi pada style model yang "terletak heloknya"
rambut memang sangat susah untuk dijaga lebih-lebih lagi rambut mek jenis yang mengerbang macam hantu kak limah tu, so dengan bantuan hair blow, iron, shampoo, serum dan conditioner amat lah penting untuk memastikan rambut mek sentiasa sihat.

beberapa tahun lepas:
berbalik pada beberapa tahun lepas mek tergila-gilakan rambut panjang, tapi setiap kali nak panjang pasti rasa rimassss. Oleh itu mek memilih "undercut" sebagai satu cara yang selamat untuk kenakan dengan gaya casual.

style rambut terkini:
selain undercut style korang booleh cuba trend rambut untuk sekarang iaitu "the fade" lebih kurang seperti undercut cuma lebih tipis dan nampak seperti pudar. Seperti ada tone ketebalan rambut.

gambar dibawah ni dari rambut mek panjang sehingga pendek, dari pendek kembali ke kerinting ^_^ banyak cara dan design yang mek buat dengan rambut ni. Bukan senang nak maintain kan rambut yang ikal kerinting seperti mek.