Luahan Perasaan: Kisah hidup kita ada pasang surutnya



HI UOLS,

Terdetik pula hati ini untuk menulis kisah yang agak suram dan menyentuh hati, tadi selepas layan cerita The Help tu, hati mek sangat tersentuh bagaimana kehidupan kita ni yang berkerja sebagai orang gaji yang diperlakukan seperti hamba abdi, kenapa kita selalu saja tidak pernah merasa puas akan kehidupan,

mak aku makcik aku mereka semua pernah berkerja sebagai pembantu rumah, dulu pekerjaan itu lah yang mak aku lakukan untuk besarkan kami adik beradik, mungkin dengan cara itu sudah pasti sedikit sebanyak dapat membantu keluarga kami.

setiap kali aku bersedih dengan kehidupan yang tidak pernah cukup untuk aku tawan, ada saja ketika tu aku bersedih kerana dek kehidupan, HIDUP INI TIDAK ADIL, sedangkan kalau kita sudah pun berusaha dengan sekuat mana kalau bukan kita melalui jalan yang sepatutnya tertulis untuk kita, semua itu hanyalah sia-sia. 

Dan di saat itulah ungkapan ayat azimat dari ayah aku terpalit dalam memori,
NAK!!! sesusah-susah kita, pasti ada lagi orang lain diluar sana yang hidup nya susah. Mana tahu hingga nak alas perut pun tidak merasa langsung!!!
Betul kata mu itu ayah! maafkan anakmu ini kalau sering mengadu tentang kehidupan ini.
adik belajar elok-elok yer ^_^ 
kalau ada masa mek akan datang untuk melawat dan beri sumbangan kat adik ^_^

Tapi korang semua perasan tak? bila kita ada masalah kenapa kita semua akan terasa ringan sikit tentang beban yang kita tanggung selepas bangun dari tidur, tidur itu boleh membuatkan mental dari terus berfikir akan masalah yang kita alami. 

Oleh itu Selamat malam dunia ^_^


No comments :