Jan 7, 2014

Stress mek dengan department macam ni.



HI UOLS,

Dalam banyak-banyak department yang mek pergi department ni lah yang paling hazab yang pernah mek lalui, ok pertama dah lah setiap 3 bulan kita orang di shift ke department lain kekdahnya nak bagi kita orang semua rasa 'feel' bekerja dan process. Ok itu mek akui mek suka dengan cara mereka yang bersistematik tu.

Tapi yang sadisnya tu uols, tang VP dan Manager yang sangkak ni tak taw nak cakap apa lagi dah, ko dah taw yang budak2 training dah nak masuk, cari lah workstation yang proper kat budak2 training ni, ko hingat mek ni tea lady engko ke yang duduk kat dalam pantry tu je,
 muka mek memang ketat

Geram uols, lepas tu Bos A jumpa Bos B sebab budak training ni pakai workstation Bos B katanya itu workstation mereka. Hello mek tumpang 3 bulan lah, mek pun tak hingin nak keje under pressure dengan department korang tu. 

lepas tu certain Bos ni tak aware ko dah taw yang Budak Training akan masuk ke department korang, at least bagi lah schedule yang teratur so weols semua ni tahu what supposed we need to do for 3 months. Ini tidak, banyak keje Clerical pun ada gak. Nasib baik je tak jadi macam Budak training yang batch2 lepas. Cuci tandas uols, lepas tu jadi tea lady. What the hell? ko rasa? 
ingat weols ni pencacai? 
 jemput masuk, nanti saya tolong cebok kan sekali yer!!!! Baru puas hati korang kan?

Serius Bos yang hazab memang lahirkan anak buah (pekerja) yang hazab, so far apa yang mek pantau dah 3 department yang mek pergi department ke 3 ni yang hazab skit. Dah lah sunyi macam kubur cina tengah malam tu. CHoiiiiii dah naik berkulat mulut mek nak bergosip dengan sapa pun tak taw. 

Hello mek jenis yang nak vogue jerit sana sini, baru ada ong kalau nak buat kerja. Ini tak dah lah semua kertu very the. 
layan makcik2 lagi best. Macam Kak Lin tu tak kering dengan Rahsia Kecantikan beliau.
 
Nasib baiklah under department aku sekarang ni ada sorang mamat yang boleh diketegorikan sebagai golongan belia gitu.
baru masuk skit nak mengajar mek. kalau dapat dengan set2 Bukit Aman tu memang tidak laaaaaa berjalan kerja mek.

Apa lah agaknya kesudahan mek selama 3 bulan terkubur kat department tu ek?
tunggu je lah uols

Follow mek di:
Instagram: @kiflimally
Twitter: @kiflimally

2 comments :

Anonymous said...

Hahahahaha..Sakit Perut Pagi2 Baca..

Sy Dulu Training Duduk Di Mesin Photostt Je Seharian..

http://shafiqhashim.blogspot.com/2014/01/deretan-filem-terbaik-2014.html

Ash Awan said...

Lepas gerammm uollss