Sebak hati ini melihat warga-warga tua meneruskan hidup,



Hi Uols,

Seingat aku lah kan, aku pernah post beberapa cerita yang sama sepeti ini. Kenapa hati kita mudah tersentuh dan kenapa air mata kita mudah mengalir. Bukan jer tengok ombak rindu boleh menangis yer, tapi melihat warga tua yang masih berkerja keras untuk menampung hidup masing-masing T_T 
nok air mata mek menitis melihat gambar ni kat facebook, malam ni cuba korang bayangkan di mana tempat korang tinggal, tempat korang tidur dan makan? semuanya serba lengkap tapi pernah kah kita fikir akan nasib mereka yang kurang bernasib baik. 

Adik abang kakak pakcik makcik, tolonglah bersyukur yer!!!! 
kifli mally tak minta banyak pun!!!! tadahlah tangan dan ucapkan Alhamdulillah, feel Grateful to god!!! ^_^

Mek paling tersentuh kalau melihat gambar sebegini. Ya Allah selamatkan lah ibu bapa mereka yang masih mencari sesuap nasi pagi hingga ke senja. 
Gambar ni dapat dari seorang kawan kat facebook, nampak di timeline.
Terima Kasih Payedd Hazree sebab tolong ingatkan kat semua orang.

SEBAKKKKKK!!!!!!!  adakah ianya lebih kurang dengan anak-anak melepaskan tanggungjawab untuk menjaga ibu bapa mereka.

Sudahhh mek tak nak sambung mek sebak!!!!!
nak keluar lah tenang kan diri. #gituuuu

Follow sajoooo:
Instagram: @kiflimally
Twitter: @kiflimally


2 comments :

Ummu Hanan said...

Betul..Setuju.. Sedih bila tengok orang-orang tua yang bersusah payah lawan kudrat kekuatan yang terhad untuk cari sesuap nasi..huhu. Terima kasih atas peringatan.. Moga ibubapa kita tidak menerima nasib sebegitu..

Ummu Hanan said...

Betul..Setuju.. Sedih bila tengok orang-orang tua yang bersusah payah lawan kudrat kekuatan yang terhad untuk cari sesuap nasi..huhu. Terima kasih atas peringatan.. Moga ibubapa kita tidak menerima nasib sebegitu..