Saya nak tumpang berteduh boleh?

hi anak anak,

sekarang ni banyak sangat approach untuk kita nak dapat kenalan untuk berborak di social platform kan? sama ada kita kenal atau pun tidak itu semua terpulang dari hak masing-masing untuk melayan.

tapi bagi kes aku ni pula aku jenis yang melayan, lebih kurang kepada mangsa dan si pemangsa. 
ada sorang budak ni dia add kita kat dalam wechat kemudian dia pun into diri dia. lepas tu dia start bercerita tentang kesusahan dia.

ok 1st tu aku pun dengar dan amati apa masalah budak ni? sekali tengok budak ni takde tempat nak berteduh aku tanya student ke? dia tak reply. 

di tambah pula dia takde duit nak bayar rumah sewa end up tu yang takde rumah. Korang rasa aku percaya tak? yang paling best tu aku tanya kalau ko dah jenis homeless mcm mana kau boleh pakai smartphone siap ada line gitu. haha nampak bebenor penipunya. 

lebih bengong sebab aku ni jenis kaki melayan. Eh tapi tak baik bersangka buruk kan? aku tak taw apa kesudahan cerita dia. Kalau lah betul mungkin di situ terlepas pahala aku nak menolongnya. hehe/


 hurm kenapa perlu nak susahkan parents lagi ek dalam waktu2 macam ni. Tapi lah kan aku rasa dia ni student lepas tu kena rompak tu yang tinggal sehelai sepinggan. 

ini cerita kita. cerita uols pula macam mana?

2 comments :

Mommy Cici said...

alamak rajinnya you melayan T_T kalau i tak kuasa . nasib baik dia tak buat cerita sedih siap mintak duit bagai.

tapi kalau i takmau percaya lah. I kalau merempat takde masa lah nak carik kawan baru. kalau ada line tenet pun I akan cari orang yang betul untuk call/ msg.

Rohani Hashim said...

cantik header, i loike...