Jun 25, 2015

Tips Ramadhan: Gusi Berdarah + Mulut Berbau di siang hari. Bukan lagi masalah

hi anak anak,

Pernah tak korang hadapi situasi dimana kalau korang bercakap di bulan puasa, tanpa korang sedari rakan sekerja korang start menjauhkan diri atau buat buat cover hidung konon nya fokus mendengar perbualan uols. 
wekkkkkk mulut uols busuk macam bau selipar terbakar!!!! 
semua itu tips untuk mengakkan dari terus terhidu mulut takung loji korang di siang hari ok. Mulut kita bila kosong selama beberapa jam enzim kimia akan membuatkan mulut kita tak selesa erti kasar mulut bau longkang. Dan ini akan menyebabkan orang lain juga turut tak selesa. 

jadi gusi berdarah memang selalu terjadi kat KM, jadi apa yang KM lakukan ialah bila selepas bersahur atau pun pada waktu pagi sebelum bersiap ke office. KM akan berkumur dengan cecair pencuci dan penyegar mulut Lesterine 
 Kenapa perlu berkumur dengan Lesterin terlebih dahulu?
Ini pendapat dari KM lah, sebab cecair ni jenis kuat dan boleh buat gusi uols terasa seperti kebas di penuhi mint pudina gitu. Jadi secara automatiknya gusi korang tak akan berdarah semasa memberus gigi. 

korang perasaan tak gusi yang jenis sensitif tu, terkena lidah sikit pun gusi berdarah kan? jadi cuba berkumur dengan Lesterine terlebih dahulu.
 Selepas berkumur tu, di susuli dengan Ubat gigi jenama Darlie.
Kalau boleh tolong cari jenis Expert White. Apa yang KM suka tentang toothpaste ni dia jenis bersifat brangin selepas memberus gigi. Nafas dari dalam mulut terasa seperti mint dan segar. 
Pertama kali KM try ubat gigi ni memang berkenan sampai habis terus beli kat Superhero Market ^_^
Uols last sekali, kalau tak silap KM ada terbaca atau pun terdengar di radio, kalau terasa Gusi tu berdarah sila berkumur dan buang yer, bila korang tahu gusi tu berdarah dan korang tertelan darah tu, puasa dengan automatiknya BATAL yer anak anak, sebab darah gusi itu di kira sebagai najis.

Selamat bernafas dengan mulut yang lebih segar selepas ni. 
khidmat hadek hadek berkahak tebal ini dibawa khas dari blog Kifli Mally Dot COm.