Sep 9, 2015

Andai di beri peluang korang nak jadi siapa?

hi anak anak,

Actually kat office tadi ada boss baru yang masuk melapor diri, boleh dikatakan boss baru ni nak gantikan boss KM yang lama sebab boss lama KM nak request pindah ke department lain. Boss yang lama ni seorang perempuan, dan bila boss baru masuk ni seorang lelaki.

Di mana perwatakan seorang boss lelaki ni nampak nya lebih sempoi dan santai. Boss baru ni lebih pentingkan life cycle kita after office hour. So mungkin department sekarang ni pun bertambah ceria lah haha.

ok nak dijadikan cerita boss KM yang baru ni nak jumpa semua colleague, sebab dia nak kenal dengan lebih rapat lagi pasal kita orang semua. Lepas tu dia pun minta weols arrange a short meeting. Di dalam bilik meeting tu dia buat activities of ice breaking. Ada a few activities yang dia buat, lepas tu KM tertarik dengan satu ni.

Kalau korang di beri peluang untuk menjadi sesiapa, siapa kah dia? Tak kisah lah watak HERO atau pun Real person.

Jadi kita orang semua sibuk nak jawab nak jadi watak kartun lah, ada yang feeling nak jadi rosmah lah. haha. Lepas ada a few of our colleague dan termasuklah boss KM sendiri. Mereka nak jadi diri sendiri. Gituuuu

nampak tak jawapan mereka ni agak cliche, tapi bukan disebabkan oleh jawapan itu, tapi statement yang di tegaskan membuatkan KM terasa seperti KM ni keanak anakan yang terlalu banyak main. Kenapa perlu nak menjadi dan mencontohi orang lain sedangkan diri sendiri sudah pasti ada kelebihan dan keistimewaan yang sudah lama tercipta untuk kita. Dan diri kita ini lah yang mencorakkan kehidupan orang lain tanpa kita sedari. ^_^

jadi kalian kalau dapat soralan seperti ini? please tegaskan yang korang nak jadi DIRI SENDIRI tanpa nak mencontohi orang lain sebagai simbol.