Feb 9, 2016

Cerita tentang si Monyet Raja yang lincah - The Monkey King 2

hi uols,

KM terasa sangat lah excited nak bagi tahu kat korang semua, dimana salah satu cerita yang KM tunggu dah pun released hehe. The Monkey King 2. Cerita filem fantasi ni di adaptasi kan sepenuh nya dari novel classic berjudul Journey To The West. 
hew hew, tak sabar nak tengok cerita Fnatasi + Aksi ni.

Dulu zaman sekitar tahun 90an KM lebih teruja dengan aksi yang di tayangkan dalam movie ni. Sebab salah satu aksi yang KM teruja apabila melihat mereka berkungfu dan aksi pertarungan yang sangat mengujakan. 

Dalam movie The Monkey King 2 ni watak utama monkey tu dibawa oleh Aaron Kwok, salah seorang selebriti Hong Kong yang sangat terkenal. Uolsss cair kejap KM melihat nye haha. 
 Dalam watak ni KM paling berkenan dengan keanggunan watak jahat yang di bawa oleh Gong Li (White Bone Spirit). Setiap perkataan dan perwatakan dia yang dingin tu berjaya membuatkan dia seperti syaitan yang berusia ratusan tahun. 
dua orang ni memang kelakar. Sebab kalau takde dua orang ni confirm tiada kedengaran suara ketawa di dalam cinema. Watak kelakar mereka berdua ni memang menjadi. Dalam ni watak mereka adalah untuk menyekat perjalanan si Sami dan akhirnya menjadi pengiring setia di dalam pengembaraan mereka ni. 
 hari pertama, KM ditemani oleh mereka berdua ni at GSC Mid Valley
 hari kedua KM di temani pula nonton di GSC Nu Sentral. 
 
YES, KM sarankan kepada kroang semua kalau nak tengok aksi filem fantasy ni amatlah di galak kan, sebab CGI dan editing dia memang lah gempak uols, cara editing dan CGI dia memang tahap dewa!!! hew hew.

Jom tengok trailer di bawah ni, confirm korang akan tengok on the spot juga lah.