May 21, 2016

Opening Cafe & Cat Garden @ Seri kembangan, Usahawan anak muda tempatan

Hari ni KM berkunjung ke not so called opening Cafe & Cat Garden di Seri Kembangan milik dua anak muda ni. Suka dengan kesungguhan mereka di dalam meminati kucing dan pada masa yang sama ingin mencuba sesuatu perkara yang Fresh di dalam industry cafe.
Di malaysia umumnya kehadiran Cafe Kucing ini tidak begitu meluas, dan bilangan kedai cafe kucing ini boleh di bilang dengan jari, oleh itu peluang ini dapat di lihat dan di kembangkan oleh dua orang anak muda iaitu Zul dan Aziz. Mereka berdua juga merupakan pemilik kepada Pet Store (Seri Kembangan & Pet Hotel (Kinrara). 

Bukan mudah bagi mereka untuk membuka Cafe & Cat Garden ni, namun apa yang pasti dengan soft launch yang di adakan hari ini mungkin membawa satu kelainan dari cafe cat yang sedia ada
 Menurut dari Pemilik Cafe & Cat Garden ni, sewaktu ramadhan menjelang mereka akan membuat Bajet Buffet di mana satu malaysia mampu makan disini. Apa yang menarik lagi sepanjang ramadhan tu juadah mereka akan bertukar2 pada setiap hari bagi mengelak kan orang jemu untuk merasa makana yang berulang apda setiap hari. 

Zul dan Azizi merupakan pemilik yang berasal dari negeri pantai timur, jadi kepada korang yang nak merasa nasi kerabu di area seri kembangan ni memang sesuai sangat. KM pun suka ^_^
 Setibanya kami di sana, para pengunjung juga sudah mula memenuhi segenap tempat. Malah ada juga yang tengah 'sibuk' bersantai di dalam bilik kaca bersama si budak gebu (kucing). 
Sebelum masuk ke dalam bilik kaca tu, adalah molek kiranya korang ambil seminit untuk baca segala peraturan simple yang telah di tetap kan oleh pimilik kedai. Terutama kepada anak anak kecil yang memerlukan pengawasan orang dewasa, dan camera bercahaya (flash camera) amatlah tidak di galak kan sewaktu mengambil gambar kucing. 
KM juga tak melepaskan peluang untuk bersapa mesra dengan si budak gebu ni. Tapi apa yang KM dapat lihat dari tinjauan di situ, ada sebilangan kucing yang kurang selesa dengan kehadiran pengunjung membanjiri kediaman mereka. Mungkin kucing ini tidak begitu 'mesra alam' dengan orang ramai. 
 contohnya budak dua ekor ni, dari ekspresi wajah mereka saja kita dapat melihat betapa stressnya dengan karenah budak2. 
Kalau korang lihat pintu petak di atas tu, itulah pintu untuk tembus ke bilik sebelah di mana makanan dan kemudahan lain untuk mereka. Sewaktu KM berada di dalam bilik kaca tu, memang tiada bau yang kurang menyenangkan. Dari segi hygiene dan bau memang terjaga.
kata si budak gebu ni, sebelum keluar tu sila lah bersihkan diri dari bulu mereka jika terlekat pad baju anda. 
Ok nanti kalau KM datang berkunjung untuk review seterusnya KM akan post lagi ok.
Nak tahu lebih lanjut tentang promosi mereka click di bawah
http://cafecatgarden.my/

8 comments :

AwaludinUser said...

very interesting information, I really like it because it can add insight for me more broadly, thank you very much for this extraordinary information
4 gejala diabetes pada wanita yang harus diwaspadai,cara alternatif mengecilkan pada dan betis besar

Unknown said...

The information you provide is very helpful and adds to my insight. Waiting for the next article, we always wait. If you wish, visit our site :

Obat keputihan bercampur darah
Obat darah tinggi
Cara menyembuhkan jantung bocor
Cara menyembuhkan jantung bocor pada orang dewasa
Cara menyembuhkan jantung bocor pada bayi
Obat jantung bocor ampuh

Siti Solihah said...

I am happy to be here and this wonderful article. I have found here lots of interesting information for my knowledge I need. all the details you provide to us, it was very helpful and useful, thanks for sharing this post.

khasiat obat herbal
Obat penyakit kulit
obat benjolan
toko obat herbal
obat gondok beracun
risa herbal

Bongol said...

We find lots of learning after reading this very useful article . cara menggugurkan

ceight said...

Read Full Report louis vuitton replica Check Out Your URL buy replica bags Resources best replica designer

nasad said...

Click Here Dolabuy YSL see this site dolabuy ysl hop over to this web-site 7a replica bags wholesale

Unknown said...

replica bags cheap replica gucci c9q16m5y27 replica goyard bags view publisher site i1z00o6j14 gucci replica handbags replica bags philippines wholesale replica bags thailand web link i1s04r4p78 replica bags toronto

Unknown said...

s8o26k9i49 l7y84u3v78 r2z14u3q08 c1u46o1i94 y0w21t0d13 t1v66z2t16