Apr 22, 2012

Feedback Filem : The Hunger Games


hye uol

boleh tahan dengan jalan cerita tu tapi ada certain tu memang perlukan kesabaran kita sebb nak ikut jalan cerita yang sedikit lumpy, ianya mengisahkan kehidupan orang (rakyat) yang tertindas mereka sangat susah dan memang bekalan makanan tidak mencukupi, ada 12 District kesemuanya dan bila hari perlawanan tiba iaitu "The Hunger Games" setiap district akan menghantar wakil sepasang budak laki dan perempuan untuk bertempur dengan District yang lain. Mereka perlu membunuh diantara satu dengan yang lain untuk hidup dan akhir sekali seorang sahaja yang akan ditabalkan sebagai pemenang dari 24 budak tersebut.

Sayang sapa nama kamu? Katniss, dan dia volunteerkan diri untuk masuk pertandingan ini sebb adik dia terlalu kecil dan muda untuk keluar bertarung, mereka (kerajaan) just pilih nama dari balang dan kemudian tak kirahlah budak tu kecik ke besar ker yang penting kalau dah terpilih nama kena juga masuk,

sebilangan dari mereka 24budak itu, cara pembunuhan yang sngt kejam mereka semua kena saling membunuh satu antara yang lain untuk terus hidup dan akhirnya sebagai pemenang. Memang berunsurkan keganasan so budak2 dibawah umur tak payah lah nak tengok cerita ni tak pasal2 mereka akan terpengaruh :)

sebelum ni syarat pemenang yang tertakluk hanya seorang pemenang tapi kini mereka perlukan sepasang lelaki dan wanita dari District yang sama untuk menang pertandingan ini :)

p/s : ending yang sngt sweet dan victory is meant for them, walaupun budak2 lain semua mati kena bunuh, sedih cerita ni uols orang senang (kerajaan) hanya gelak ketawa melihat orang tertindas (rakyat) saling berbunuhan diantara satu sama lain. Mereka hanya duduk menikmati pertandingan yang tak berperikemanusiaan sambil meneguk liquor feveret.

Dari 5 dapatlah 2.5 bintang :)

#sekian dari budak LAPAR


No comments :