Sep 25, 2012

TKG CREW Gala HouseWarming


  hye uols,

jeng jeng jeng, ahad baru2 ni kekdahnya i with my few friends sebenarnya nak buat makan untuk 5 orang jer tapi dah jadi lain plak, tak pasal2 kita orang terus buat Open House ber-concept-kan Potluck :)

dalam pukul 2pm macam tu weols terjah ke HERO Permaisuri area ni dan kecoh juga lah pasar raya tu dibuatnya. Lebih2 lagi ada sekor binatang ni terlepas ayoooo kalau korang tengok dia confim korang nak TAPAK muka dia laju2.

bila selesai je terus kita orang merewang kat ruang tamu maklumlah rumah kat cengal ni nama je condo tapi kecik. Biasalah kat area metropolitan semua kena kecik nak jimat space katanya.


 menu asalnya disedikan oleh 3 orang yang terror dalam memasak, masin manis masam bagi mereka tu semua boleh jer yang penting ko makan kenyang kemudian ko kena darah tinggi itu belakang cerita yang penting kenyang hahaha... BURPPP~

Menu utama ialah Ayam Paprik simplycity, Daging masak kicap ala Batak, dan Masak lemak cili api TELOR mama. Lepas tu sayur campur dan paru goreng itu adalah side menu dia. I yang taip balik menu ni pun terliur uols. 


ada macam makcik2 kat kampung merewang tak, tapi weols ala2 modern lah sikit kat rumah berlapis gitu. Asalnya berlima ni lah nak makan light2 je untuk dinner tapi seperti biasalah TKG CREW always ada event yang berlebihan. Terus kita orang canang2 kan kat Twitter, Facebook dan juga BBM.
untuk menampakkan lagi lauk weols tu banyak jadi kami meminta untuk TKG CREW yang lain untuk membawa dessert ataupun menu lain, so nanti nampaklah variety kat menu tu kan. Ada yang bawa cake ada yang bawa putu bambu pandan aiskrim dan banyak lagi huhuhu
 tetamu pertama sekali datang dengan membawa dessert, Kalau pasal dessert/cekedis memang kita orang serahkan kat dia ni sebab dia memang suka bawa makanan ringan. So time tu dia bawa aiskrim 2 kotak :) TQ SAM 
uols ingin kan bulu mata palsu tampak ori silah cari dia, opssss terpecah lobang plk :) ampun mak ayam
 
dan seperti biasa uols TuanTanah mahu exposes juga kekdahnya, dapat blen bahan masak pun jadi lah uols :)  sila jangan ringan mulut carut mak ok nampak pisau belah i tu nanti sia2 terbenam kat dahi uols :)


Ayam Paprik simplycity, Masak lemak cili api TELOR mama dan Daging masak kicap ala Batak dalam banyak2 menu mana rasa yang berkenan, tapi plz jangan pilih yang kanan skali tu sebab dia memang batak hahaha :) sapa tak tahu batak sila google tq. Setiap nama itu sudah pasti ada maksud yang tersirat.

Yang paling penting sebab skang ni kan tengah musin #masterchef so mereka bertiga ni pun teringin nak masuk audition tapi since busy dengan komitmen tu yang terhalang niat di hati, takpelah dik simpan je hasrat korang tu ada baiknya tiap2 minggu korang masak untuk kami semua haha.

 diantara para tetamu yang datang menghadirkan, adalah lagi baki kat sebelah kanan tu tapi yang ni je sempat mak snap nyah, jangan marah k :)

diantara juadah yang kami hidangkan kepada para tetamu, ramai yang suka dengan hidangan ini alhamdulillah, ko gila orang dah bagi makan berani ko komen yang buruk2 aku parang sekor2 kang hahaha.

ok lah sampai setakat sini saja yer entry dari TKG CREW nanti kalau ada kelapangan i will update more and more about our event :) tapi sebelum tu korang klik like skit kat page kita orang boleh 
plish plish *mata kucing besau bersinar memujuk

No comments :