Oct 11, 2012

Sekadar mencuci mata di Taman Arnab Shah Alam (Skesyen 13)



hey uols,

Pada hari-hari yang berlalu pergi jauh meninggalkan kita, pada waktu itu juga lah kita orang sempat memberi kunjungan pada arnab-arnab yang comel kat Taman Arnab Shah Alam bersebelahan dengan Giant Shah Alam Seksyen 13.

Petang itu sekitar waktu 6PM, dan pada masa itu actually I got show at Concorde Hotel Shah Alam ada show jawa uols :) tapi disebabkan anak i (Guinea Pig) dah kehabisan pallet so i kena gantikan dengan pallet arnab buat seketika cos on that time semua pet shop yang weols cari already closed. So we decided to bought a Rabbit Pallet instead of Guinea Pig Pallet :) tapi syukurlah my baby makan juga.

Selain dari Arnab actually dorang pun ada jual dan bela beberapa jenis haiwan yang lain seperti Itik, Guinea Pig dan beberapa jenis burung. Kedatangan kami time tu baru lepas hujan so tak sempat nak snap picture banyak2 lagi pun kami datang sebab nak beli pallet lepas tu shot balik ke concorde hotel :) 

Arnab jenis yang aku pegang tu pun tak sure jenis apa sebab mamat bangla yang jaga tu lagi lah tak boleh nak pakai i tanya sikit tergagap2 dia nak reply biasalah uols lelaki kalau nampak adik2 comel mmg gabrah sikt #verangan lagi ahahah

 omai omai god, arnab ni sangat comel ok :) tak tahu nak cakap macam mana lagi sebab dia gebu dan besar,
macam teddy bear so no wonder lah if abang bangla tu cakap rabbit teddy ni memang mahal :) korang nampak tak the way she clean up her leg dah rasa macam aku pula nak tolong bersihkan kaki dia. Tumpang jilat sekali boleh hahaha


kalau korang perasan arnab kaler brown kat atas ni tersangat lah comel ok, aku suka bila dia meloncat2 sambil membersihkan kaki depan dia tu. Mereka sangat gembira bila ada yang datang memberi kunjungan serta lawatan dan apatah lagi kalau ada yang sanggup membeli mereka.


 kalau korang lihat sendiri takde lah besar mana Taman Arnab ni sebab dia cuma ada 3 row dan hujung sekali tu adalah satu taman kecil untuk lepaskan arnab2 ini. Tapi time aku pergi tu ada itik 2 ekor je uols, so tak boleh nak main kejar2 dengan arnab tu. Ada pun itik tu mati aku cekik kang.
 tadaaaaa, last but not least the pallet and other stuff for rabbit healthy product. Time tu i and abam (my friends earlier) amik satu paket which equivalent to 1KG = RM10 ok lah tu kan baru RM10 sahajo. kalau dia letak harga RM20 memang aku sumbat makanan tu dalam seluar dorang biar kembung :)


Attention: So far apa yang aku dapati a few of that Rabbit ada yang sakit dan ada juga yang dah mati kejung bila kira orang datang tu. Serius uols tak tipu dah kejung arnab sekor tu mungkin juga dah tua kan tak laku uols ataupun mati sebab penyakit. Lagi satu apa yang aku tak suka the way they (mamat bangla) keep all those rabbit inside the cage supposedly ada cover pada kaki mereka cos aku tengok kaki mereka ada yang luka sebab terlalu kerap memijak lantai besi itu.

 wah kelas kau jah aku punya attention tu dah umpama aku ni haiwan kebajikan yang datang melawat untuk memastikan kehidupan mereka dalam keadaan selesa :) tapi bagi aku itu penting dah kalau semua jatuh sakit dan takde orang nak beli kan rugi business uols tu. Takkan tuan taman arnab tu suruh mamat bangla tu sekor2 bawa balik then buat satay arnab. Ewwwww~ tak makan arnab, kita sayang arnab sebab kita selalu dukung arnab paras dada je feeling2 ada baby haha.

2 comments :

Izz Latif said...

alarh cian...
boleh buat aduan ni sbb mengabaikan kesihatan n keselesaan arnab2 tuh
hukhuk

Kifli Mally said...

yess betul tu iz :)