Feb 22, 2013

Vlog 5#: Movie Review Beautiful Creatures dan Blogger Teh Tarik Place

hey uols,

kepada korang yang belum lagi tengok cerita Beautiful Creatures ni I suggest uols pergilah tonton bersama pasangan uols sebab cerita ni mengisahkan tentang percintaan yang terhalang. Wah forbidden Love gitu~

so kalau korang rasa macam parents korang tu tak restui perhubungan korang boleh lah buat seperti dalam movie ni haha. Ko feeling ko ada power nak atasi tentangan parents uols tu kannn?
 
Sinopsis:
Cerita ni mengisahkan seorang budak perempuan yang berumur 15 tahun "Lena Duchannes" dan mempunyai keturunan yang memiliki kuasa ajaib, pabila dia kembali ke daerahnya di Ravenwood dia telah menjumpai seorang jejaka "Ethan Wate" yang tidak takut akan latar belakang budak perempuan itu.
Walau macam mana pun cinta mereka berdua terhalang oleh keluarga masing-masing kerana mengatakan seorang manusia biasa tidak boleh bercinta dengan manusia yang memiliki kuasa ajaib.
Tapi dorang ni degil tetap juga nak berkasih sayang segala. 

So apabila Lena berumur 16 tahun dirinya akan di tuntut oleh Casper sama ada dia akan menjadi Evil Casper atau Good Casper. Kalau korang nak tahu mak kepada Lena iaitu Sarafine dan juga sepupu rapatnya iaitu Ridley telah pun dimiliki oleh Evil Casper dan kini tiba masanya mereka untuk menarik Lena untuk turut serta menjadi sebahagian dari Evil Casper.
Kalau korang nak tahu siapa yang terbunuh  dalam cerita ni dan adakah ianya happy ending story korang kena lah tengok cerita ni ok.

sementara nak tunggu screening tu KifliMally dan blogger lain lepak isi perut kejap :)

Oleh kerana cerita ni kita dah biasa tengok seakan cerita Twilight dan juga special effect dari Spiderman 3, mek akan bagi 4.5/5.0 ★ 1/2

p/s: dinasihatkan untuk pergi bercouple senang nak lentok kepala kat bahu couple korang hahahah. Thanx Nuffnang and GSC Movies

4 comments :

Izz Latif said...

Beautiful Creatures best!
;)

penaberkala said...

amboih
dah vlog skang eh
maju betul lah

Kifli Mally said...

@Izz Latif oh mai awak dah tengok ker? superb kan cerita tu

Kifli Mally said...

@penaberkala hahaha katanya kita kena cepat :)