May 1, 2013

Kifli Mally: Kebaikan Boomerang!




Hey uols,

Awasssss! ada boomerang, kalau uols baling boomerang tu dia akan berpatah balik kat tuan dia kan. Tapi lain pula yang ni alkisahnya Kebaikan Boomerang ni akan berlaku kat kita semua. Even pernah terjadi kat diri kita sama ada sedar dan tak sedar tu jer.
 sapa nak main abang ada 2 memerang ni!

Siapa sini pernah buat kebaikan tolong orang cacat penglihatan lintas jalan, pimpin untuk ke LRT. Of course lah korang semua pernah buat baik kan even mat rempit sendiri pun penah buat baik

"MAT tolong belikan mat sos cili kat kedai depan tu!"
"Vrommmmmmm~ dengan motor kapchai nya"

takkan seumur hidup tak pernah buat baik kan? bak kata orang what goes around comes around, tak pun kita ikut kan secara karma. Ko buat bagi orang secupak beras orang balas ko dengan setanah padi gitu.

apa yang indahnya ialah kebaikan ini tidak perlu kenal erti jantina tua muda dan yang paling penting sekali ialah AGAMA, kita berlainan AGAMA pun still boleh berbuat kebaikan betul tak? setuju dengan statement kakak tak? siapa tak setuju tu boleh duduk kat celah akak ok.
setelah diamati, begitu indah sangat perbuatan sesama manusia ni kan, walaupun ianya memang lakonan semata tapi percayalah kita serba sedikit akan terpengaruh kearah kebaikan. 

lepas tu mek godek dan punyalah godek ada juga Kebaikan Boomerang ni versi Malaysia ok. Sekali versi dari malaysia very the alim ulama semua bakal ustaz dan ustazah ok.
 akak paling suka bila ustazah yang tinggi lampai bertudung labuh tu lecturer rasanya gigih tengah bawa buku rujukan ^_^ 

ko mampo boleh bagi nasihat kat kawan-kawan "Eh! kamu ni bukan muhrim kan buat apa berdua2 kat sini" bagus akak suka kerja mereka tapi ko agak-agak dalam keadaan yang realiti apa jadi kat akak akak kalau  slumber jer pergi sound mat rempit dengan cika dia atas motor. Akak baru je bagi salam 
"Smekum dik," 
PANG!!!!! itu makan dia. Ouh kejam sungguh mat rempit skang ni hahaha
sampai hati dorang pukul akak dik!

well apa pun yang kita lakukan semuanya kena bersungguh dengan niat, ingat yer menolong tu kenalah ikhlas bukan nak menunjuk2 mcm sesetengah orang.

Stay goddess people ^_^

No comments :