Aug 27, 2019

Abang - Abang nak beli cake tak? Tak apa dik, lain kali ye.

gambar hanya sekadar perhiasan

Abang - abang nak beli cake tak? tak apa ye dik, lain kali je. maka adik tu pun berlalu pergi. 

kepada korang yang stay di Bandar Seri Permaisuri atau stay berdekatan area ni, kalau korang lepak makan kat mana2 kedai sure korang akan nampak seorang budak lelaki ni membawa lebih dari 5 bungkus chocolate moist untuk di jual.

Script demi script adik tu luahkan untuk mendekati semua pelanggan di kedai makan yang di kunjung. Ada rezeki, ada lah orang yang akan beli chocolate adik ni. If seharian tu sales kurang? hanya penat je yang dia dapat. Boleh di katakan penat juga adik ni nak promote cokelat dia ke sana dan kemari. Aku pun pernah juga beli cake adik ni, kadang tu walaupun tak mengidam tapi if ada rezeki lebih aku sekadar tolong mana yang mampu je. 

Apa yang aku cuba nak jadikan cerita kali ni, time aku tengah melepak update blog dekat OldTown @ Bandar Seri Permaisuri ni. Sebelah aku ni ada seorang ibu bersama dengan 3 orang anaknya tengah menikmati dinner dan kebetulan adik jual chocolate cake ni lalu dan promote hasil jualannya seperti biasa. Anak akak tu lebih kurang sebaya je dengan adik yang menjual ni. 

Dari pandangan aku adik kita ni segan nak pergi dekat family tu, mungkin juga dia kekok melihat budak dengan sebayanya sambil gelak ketawa menikmati dinner sementara dia tengah membanting tulang untuk mencari rezeki yang halal untuk sekeluarga. Aku yang tengok sekali pintas ni pun terasa sebak di dalam hati, apatah lah sangat jika nak di banding kan dengan kecekalan adik tu untuk mencari sesuap nasi. 

Aku tak pasti tentang background adik tu, tapi ada yang cakap mereka stay dekat Flat Seri Penara, selain dari adik ni, adik perempuan dia juga turut kadang ikut untuk menjual. Adik ke arah utara dan abang ke arah selatan. Kuat betul mereka ni berusaha. Jadi kita yang masih lagi sihat dari segi tubuh fizikal tidak kira umur, Seharusnya sentiasa bersyukur dari terus merungut di atas kemalasan diri sendiri. 

Aku doakan adik sekeluarga tu murah rezeki, dan bila dah besar nanti menjadi orang yang berilmu serta kaya dengan rezeki jualan chocolate nya amin.....

p/s: ni update selang beberapa hari lepas aku draft kan posting ni, aku nampak rupanya mereka refill stock jualan mereka di hadapan kedai bundle area permaisuri ni juga. Lepas tu yang refill stock mereka ni ada dua remaja. Mungkin juga itu kakak mereka kan? takpelah asal mereka semua sekeluarga mencari rezeki yang halal. Kita yang tak mampu nak beli ni, kita doakan kejayaan adik tu pun dah memadai. 

3 comments :

penaberkala said...

Selalu jugak jumpa kalau lepak makan kat area Sri Permaisuri

Biasa ayat dia macam ni

Assalamualaikum bang, saya ada jual kek coklat. Nak beli tak?

Dia akan ulang skrip yang sama berulang kali kepada customer lain

steve said...


شركة تنظيف منازل بجدة بالبخار شركة تنظيف منازل بجدة


شركة غسيل خزانات بالمدينة المنورة شركة غسيل خزانات بالمدينة المنورة
افضل شركة تنظيف منازل بالمدينة المنورة شركة تنظيف منازل بالمدينة المنورة

pakresky said...

ASS..WR.WB.SAYA pak resky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN EYANG SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH
NO HP EYANG WORO MANGGOLO (082-391-772-208)
BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
DIJAMIN TIDAK MENGECEWAKAN ANDA APAPUN ANDA MINTA INSYA ALLAH PASTI DIKABULKAN BERGAUNLAH SECEPATNYA BERSAMA KAMI JANGAN SAMPAI ANDA MENYESAL