Oct 1, 2019

Getah Sayur Dalam Cucur Ikan Bilis @ Tasik Sri Permaisuri Cheras.

korang nak tahu tak? minggu lepas aku plan nak lepak2 dengan si zuzu, dan seperti biasalah kalau plan nak pergi lepak tu sure dalam tengah hari baru start keluar rumah. 

Jadi seperti routine dan kebiasaan aku apda weekend aku ni konon nya akan pergi dekat peniaga tepi jalan area tasik permaisuri, berhadapan dengan Sekolah Menengah Sains Selangor. Kan sepanjang tepi jalan tu banyak peniaga yang berjual beli. 
haha gigih tak aku screen shot dari Goole Maps. Well sebab nak bagi tahu korang kat mana lokasi panas tempat kejadian ni, serius tempat ni memang port ramai yang datang berkunjung especially belah petang. Sebab family ramai beriadah. 

Mostly weekend la area tu memang meriah sebab ramai orang yang berkunjung dan aku salah seorang yang tak melepaskan peluang. Kalau dulu tu aku on every weekend aku akan singgah untuk beli cempedak RM 1/sebijik. Tapi this time around cempedak takde aku pun bedal je cucur ikan bilis dan cekodok tepung tebal. 
lepas tu aku pun di hasut oleh si zuzu, suruh upload dekat IGS, well upload kat IG Story tak menjadi masalah pun, sebab within 24jam akan hilang. Tapi tengok la nanti kalau aku nak muat naik ke IG Feed aku. haha

Anyways berbalik keapda cerita aku ni, nak di jadikan cerita sampai je kat rumah zuzu aku pun konon nya nak menghidang. Tapi setelah di hidang aku je yang melantak jadi dalam bijik yang ke5 tu aku terasa apa yang susah sangat nak putus kan hirisan carrot ni, sekali aku amati dengan teliti. TU DIAAAAAA GETAH SAYUR yang cukup sempurna sifatnya. 
Nak menangis, marah, ketawa, lucu semua bercampur. Jadi aku pun takdelah dengan niat pergi ambush akak tu, or meroyan tak tentu pasal. Anggap je la ini bukan rezeki aku. Itu nasib terkena dekat aku, kalau kena dekat orang lain korang rasa? perang dunia ke 3 agaknya. 

Seperti yang aku cuba cakap tadi lah, mungkin ini rezeki aku terkena. Jadi aku berharap sangat akak dan juga para peniaga bumi kita sentiasa berhati-hati untuk menjual tu, sebab kita tak tahu zaman sekarang ni kalau orang nak kenakan kita dengan sekelip mata je. Mana tahu siapa boleh masuk court. CINGGGGG kau berangan KIFLI MALLY oiiii kau CIK EPAL ke? hahahaha

Sekian Dari Mangsa Getah Sayur,
KIFLI MALLY.

No comments :