Jan 10, 2012

Lawak - Kasihan pemuda itu dikenakan oleh pakcik biri-biri

hye uols,


Temubual seorang pemuda dengan pakcik gembala biri-biri.

Pemuda : Baguslah ternakan biri-biri pakcik. Boleh saya tanya beberapa soalan tak?
Pakcik : Boleh aje...
Pemuda : Berapa jauh biri-biri ni berjalan setiap hari?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?"
Pemuda : Yang putih.
Pakcik : Kalau yang putih berjalan lebih kurang enam kilometer setiap hari.
Pemuda : Yang hitam?
Pakcik : Yang hitam pun sama...
Pemuda : Berapa banyak plak rumput biri-biri ni makan setiap hari?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
Pemuda : Yang putih?
Pakcik : Ah, yang putih makan lebih kurang empat kilo rumput setiap hari.
Pemuda : Dan yang hitam?
Pakcik : Yang hitam pun sama...
Pemuda : Berapa banyak bulu yang mereka hasilkan setiap tahun?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
Pemuda : Yang putih?
Pakcik : Aaa....yang putih menghasilkan sekitar enam kilo bulu setiap tahun.
Pemuda : Dan yang hitam?
Pakcik : Yang hitam pun sama...
Pemuda : Kenapa pakcik membezakan biri-biri pakcik yg putih dgn yg hitam, padahal jawapan semuanya sama aje?
Pakcik : Mestilah...sebab biri-biri yang putih itu pakcik yang punye.
Pemuda : Ooo, gitu ke...abis tu yang hitam tu sapa punye?
Pakcik : Yang hitam pun sama.....

*pemuda bagi buku lima kat pakcik tu dan blah :)

sekian~

6 comments :

shark said...

hahaa
naper cam hampeh jer jawab
kesian btuil

Adam said...

Aduh, tak dapat baca ler, nuffnang kat sebelah tu halang

cantekk said...

HAHAHAHAHA =D pakcik jahaaaaattt...
adeh...tak tahan aku tgelak...
pakcik2..sabo je lah...

cantekk said...

mohon share!!!! =D haha
*mcm fb lak, share2

Kifli Mally said...

@Adam adam maaf yer, baru tadi aku try buka kat Galaxy tab mmg susah nak baca huhu...nanti saya tukar yer...

Kifli Mally said...

@cantekk sila lah share nok haha...lepas ni bakal ada banyak lagi yang akan menyusul :)