Mar 18, 2012

Amaran : Jangan jawab call bila phone sedang di charge

hye uols,

wah sesuka hati aku je letak amaran, warning segala kan :) eh tapi mmg betul pun tanda amaran tu bermaksud untuk mengelakkan korang dari melakukan benda yang merbahaya betol tak?

ada 2 amaran:

1st) kalau korang tgh charge phone korang semalaman JANGAN letak phone tersebut terlalu dekat dengan anda

2nd) Janagn terima atau jawab segala panggilan ketikat phone korang tu tengah charge.

semua amaran tu sure ada maksudnya sila baca kisah dibawah ni:

Beberapa hari yang lalu, seorang lelaki sedang charge HP di rumahnya. Time tu ada panggilan masuk dan dia terus jawab panggilan tersebut dengan wayar charge masih lagi tersambung pada phone lelaki itu.
Dengan pantasnya, arus elektrik tu over shot pada phone lelaki itu dan lelaki itu terkena renjatan elektrik dan terus tercampak jauh jatuh ke lantai
Parents lelaki itu bergegas masuk ke dalam biliknya dan menemukan lelaki itu pengsan, di mana time tu jantung dia dalam keadaan pengsan lemah dan jari lelaki itu terbakar akibat renjatan elektrik tersbeut.

ok korang dah tengok kan sendiri apa effect dia kalau semua benda kita amik secara remeh temeh, so lepas ni harap korang jangan amalkan jawab phone bila time charging tu, biasanya ini tabiat bagi mereka yang kaki gayut dimana sanggup charge lepas tu baring borak berjam2, betul tak? sebb aku pun pernah buat benda yang sama

p/s : so harap korang lepas ni korang try advise sapa yang ada tabiat macam ni ok :)

#sekian dari budak pengguna handphone.