Apr 18, 2011

[2minit] Kawan-kawan beliau takde tangan tapi beliau masih bersyukur

pertama sekali aku rasa bersyukur kerana di kurniakan kesempurnaan tubuh badan...sebenarnya entry ni aku patut release ari jumaat yang lalu akan tetapi uols aku busy time tu kena pergi kelas awal pagi dan kena kerja belah petang so mmg tak masa nak buat entry nie...so arinie aku amik kesempatan untuk buat entry yang mengajar kita semua untuk sentiasa ingat untuk bersyukur...uols pernah tak rasa kita ni bila ditimpa musibah ataw ada masalah terus mengeluh mcm kita ni dah hilang segala-galanya...yer aku pown sama seperti uols semua yang asyik mengeluh bila masalah datang menimpa kita mudah marah dan mudah kecewa....kalau kita fikir panjang2 baru la kita sedar yang kita harus bersyukur...

ingt uols kita harus bersyukur...

uols dah bersyukur dengan segala nikmat dan rahmat yang telah diberikan...jika belum ucapkan Alhamdulillah...aku sering kali ingat pesan ayah aku

"sesusah susah kita kalau kamu fikirkan kat luar tu adalah lagi orang yang lebih teruk dan susah hidupnya jadi bersyukur la kita semua... "


yessss pesan ayah memang sngt tepat kena kat hati anak dia yang sulung ni...orang yang bersabar juga hebat tapi adakah orang yang bersabar itu bersyukur?? adakalanya mereka hanya bersabar dari segi fizikal tapi mental mereka frust dan kecewa so bersyukur ini lebih tinggi nikmatnya....baiklah korang tengokla video ni just 2 minit je bagaimana beliau ni yang tidak mempunya 2 belah tangan namun beliau mampu untuk menjalani rutin harian beliau tanpa rasa gentar walau sedikit pun...saksikannnn~



so bagaiman perasaan uols semua lepas melihat video tersbut...adakah lepas ni uols akan nak merungut bila kita tidak boleh buat sesuatu perkara adakah kita akan mengeluh jika kita tidak dapat peroleh apa yang kita inginkan...dan yang penting kita yang sihat dan sempurna tubuh badan ini harus sentiasa bersyukur kepadaNya....SEKIAN~

ALHAMDULLILAH....

lepas tu aku ada lagi 1 video nak bagi uols tengok...aku rasa tahun lepas entry ni aku buat dan ramai yang amik prihatin...syabar aku ucap kann...kalau korang tengok sila KLIK SINI sebb video ini mengisahkan filem pendek dimana anak2 filipina yang kelaparan dan orang yang mampu membazir sesuka hati...sangat menyayat hati kalau korang tengok....sedia kotak tisu banyak2 taw :)

4 comments :

cantekk said...

huhukkkk...harunye.

sll tak bsyukur..
mekasih u, tlg igtkan...

Alhamdulillah...i bsyukur, masih lg Allah bg ksempatan hidup utk btaubat..

KiFli si Dolce said...

@cantekk sentiasa la weols semua bersyukur yer :)

nurayunni said...

btl..bersyukur...:)

kau kesah ke?? said...

sukur sangat..... alhamdulillah.