May 25, 2013

Rahsia adalah senjata jangan sesekali dedahkan!



hi uols,

Aku selalu kekok untuk mengeja beberapa ayat contohnya Rahsia! kadang tu aku terkeliru untuk eja dengan cara yang betul. Terkeliru dengan rahasia, rahsiah, dan juga rasiah.
Dah nama pun rahsia so perkataan ini amatlah berbahaya kalau terlepas ke mulut orang yang memang tak boleh nak simpan rahsia, 
percayalah cakap aku sekarang ni tiada siapa yang boleh simpan rahsia dengan selamat including your best friends! BFF katanya, Ok kalau korang tak selamat untuk menyimpan banyak sangat rahsia then apa yang korang just perlukan ialah "makan dan telan"

kalau korang ada masalah dan tak nak ingin orang lain tahu pasal benda ni, senang je! korang kena hadapi masalah korang ni sendiri dan jangan sesekali terfikir nak share dengan kawan baik korang.
 Nyah mak ada tetek besar dari kau, sudi kah kau nak kawan dengan mak lagi!!!!!

Eh come on lah korang semua dah besar panjang kot, takkan masalah sendiri dah tak boleh nak deal, sebab terjebak dengan tabiat semua benda nak share.
"hrmmm I tak boleh nak tanggung sorang-sorang beban masalah ni tu lah pasal I kena luahkan kat seseorang baru rasa lega"
ni jawapan dia JUBO Ngko

Itu dulu nyah, tahun tok kaduk, sekarang ni 2013 kot semua orang sibuk mencari masalah dan gosip, memang semua orang nak dilabelkan diri mereka sebagai busy body. So thing wisely before you want your self get exposed so much!

Orang seperti ini adalah orang yang tak boleh nak simpan rahsia:
  1. Banyak cakap (definitely benda yang tak berfaedah)
  2. Bergaul dengan semua orang (high social)
  3. Terlalu menjaga tepi kain orang
  4. Mengumpat adalah hobi
  5. Selalu menceritakan keburukan orang lain 
  6. Cakap main lepas, no hurt feeling at all to their opponents
the only safe secret you can keep is within your family. 
so berhati-hati lah dengan orang yang korang selama ni percaya sangat yer. 
tapi kadang-kadang aku kasihan kat sesetengah orang yang terlalu bodoh untuk menceritakan segala rahsia bersama BFF! urgh~ 

Dan aku akui, aku sendiri ada pegang banyak rahsia orang lain yang cuba luahkan bersama, dan aku akan berjanji utk pegang rahsia itu sampai mati. Dan cara untuk lupakan rahsia mereka dengan makan semut, lepas tu confirm dah tak ingat rahsia uols ^_^ that's why your secret with me.

Rahsia umpama pelaburan, kalau rahsia terbongkar maka pelaburan anda GAGAL
Stay goddess people~

No comments :