Sep 5, 2015

Food Review: China House syurga cake homemade. @ George Town, Penang

hi anak anak,

Siapa yang drop by ke penang tak sah kira nya kalau singgah ke China House, dimana satu satunya cafe menggabungkan konsep Cafe, Art, dan Interior Design. Sambail korang boleh menikmat cake homemade yang disedia kan setiap hari fresh dari China House cafe ini sendiri.
sewaktu KM bersama dengan TKG Crew datang melawat time ni, crowd dah start membanjiri cafe ni, Penang kan cuaca agak panas jadi cafe china house ni memang sesuai bagi mereka untuk bersantai dan melegakan tekak yang kering tu.

Jom pertama sekali kita tengok cake homemade dari China House ni. 
Majority kesemua yang datang berkunjung kat sini sebab mereka suka dengan kemewahan cake yang disajikan kepada orang ramai, lebih2 lagi ianya memang originality datang dari dapur china house sendiri. KM perasan semua cake yang di hasilakan nampak tak balance (uneven shape) dah nama pun homemade tu yang tak sama. Ini yang menjadikan cake dan menu mereka sedap hehe.

Jom KM bawa korang bersiah2 di sekitar China House ni, kalau korang nak tahu lagi actually China House ni di gabungkan dengan 3 slot kedai tu yang boleh tampung crowd yang ramai. Hehe dari hujung boleh terus keluar ke swimming pool di mana KM ingat asalnya itu adalah kolam ikan koi. Choi!!! boleh berenang ko Nyah!!!!
art gallery kat china house ni, meamng sukar untuk dipertikaikan, sebab concept dia sangat kawaii. Setiap dinding di hasilkan dari seni grafiti dan juga corak artistik yang berbeza mengikut setiap mood dinding di setiap sudut China House ni.
korang nampak tak kolam tu, sebijik macam kolam ikan kan? cuma takde ikan je dalam kolam tu, so kepada korang yang betul2 tak tahan dek bahang cuaca panas di penang, silakan terjun ke dalam kolam ni, korang boleh buat private pool party rasanya. ^_^
 waktu KM buat tour ni awal pagi lebih kurang dalam jam 9, jadi customer pun takde lah ramai mana, tu yang KM dapat shot angle yang cantik hehe.

Harga makanan kat sini agak sedikit costly, itu pendapat KM tapi mungkin korang beranggapan ianya affordable tapi tidak bagi KM. Apa pun tak salah kalua uols nak cuba sendiri. 
 
Address: 153, Lebuh Pantai, George Town, 10300 Georgetown, Pulau Pinang, Malaysia

No comments :