Jul 15, 2016

Pengumuman Penting - Pokemon Go Malaysia, macam mana download Beta-version [TRIAL] untuk apple dan Android phone user

hi korang, kepada mereka yang lahir tahun 80 & 90an confirm dah tahu dengan kewujudan permainan ni kan? POKEMON? 
serius dulu aku time main game ni pun memang khusyuk sampai tak boleh nak tinggal kan game ni depan laptop. Tak puas dengan laptop siap download anime pokemon lepas tu beli semua koleksi miniature pokemon ni kan? itu tak termasuk dengan accessories lagi haha. Sungguh obsess,
Search Engine Google Malaysia.my - Semua top pencarian berkaitan dengan Pokemon Go.

Kalau nak di bandingkan dulu dan kini teknologi dan quality game dia memang banyak enhancement kan? Kemudian tahun ni bertambah meriah lagi dengan kemunculan game baru "Pokemon Go" dan aku percaya sekarang ni satu dunia tak sabar nak tunggu kemunculan game ni release dekat store masing-masing. 

Seperti sedia maklum kalau tak silap, mereka akan releasedkan date untuk Asian di Apps Store & Google Play store. Tapi kawan aku baru je mention yang released date mereka di anjak kan. Sedih gila ok! sepatutnya asian dah boleh merasai untuk bermain hari ni 15-7-2016. 

Jadi kepada mereka yang tak sabar untuk merasakan sendiri macam mana untuk bermain di phone anda. korang boleh refer dekat bawah ni, aku sediakan dua Step2 untuk Iphone user dan juga Android User.


Android User (Pokémon Go APK file)
Ok pertama sekali korang kena pergi ke Security menu, kemudian kemudian ON kan button untuk unknown resources, ini kerana apps yang korang bakal untuk download adalah adalah dari pihak ketiga. Dan semasa korang nak download pastikan kroang sentiasa behati-hati dengan sebarang malware. 

kemudian korang pergi ke LINK ini untuk download application tersebut kedalam phone android korang. Dan tekan "Download APK"
Lepas dah dowload tu korang kena lah install, bila dah install completed, finally Happy hunting. 
Kalau dah bosan boleh dah delete sementara tunggu original version untuk live di malaysia ^_^

Iphone User (Sign Out Apple ID):
Ok untuk korang yang apple user ni senang je, pertama sekali korang kena pergi ke Settings > Apple ID atau iTunes&App Store > Sign Out.

Setelah sign out, korang kembali ke settings > General > Language & Region > Region > korang pilih sama ada US, New Zealand atau Australia. Sebab region ni je yang di benarkan untuk download buat masa ni. 

Lepas dah tukar language dan region nanti korang pergi ke Apps Store kemudian search "Pokemon Go" lepas tu try install. 

P/S: Semasa korang nak install tu dia prompt nak ID Apple, korang boleh create Apple ID yang baru ini kerana untuk memudahkan installation application tersebut. Semasa korang create Apple ID yang baru tu dekat Billing Section korang boleh select "NONE". Then bila semua dah ok selamat memburu pokemon korang.

Kredit untuk sumber tutorial: http://www.techradar.com

Ok dekat bawah ni aku belanja beberapa gambar, selepas kawan aku Joshua install Beta Version of Pokemon Go ni. Dia pengguna Iphone, so sila tengok steps di atas tu ye.
Kredit Facebook: Joshua Beti

 PENGUMUMAN PENTING: 
kepada korang yang ternanti-nanti atau tidak mahu ketinggalan kemunculan mereka di Malaysia, korang boleh tengok dekat website di bawah ni kerana so far mereka hanya Launch di beberapa buah negara seperti Australia, Germany, New Zealand, United Kingdom & United States. 
Jadi selebihnya negara memasing belum lagi di releasekan, Jadi kalau nak menjadi orang pertama korang boleh pergi ke website di bawah ni dah klik "notify me" jadi korang secara tak langsung tahu bila mereka release kan Game ni nanti especially kat malaysia. Woot Woot.
till next time ADIOSSSS!!!!!

No comments :