Dec 10, 2022

Generasi Kini Berubah, Rakyat malaysia sedar akan KEPENTINGAN PERLINDUNGAN INSURANCE.

Hi Korang, 

Percaya tak dulu kalau sebut je Insurance semua orang akan terus tutup pint rumah, block No kita dalam telephone, lepas tu jaja cerita keburukan insurance ni memakan duit poket kita yang tidak nampak hasil untung dia. Sebut je pasal Plan Insurance semua takut macam satu masalah besar yang akan muncul. Kelakar kan? itu belum lagi bila member yang dah lama tak nampak tiba-tiba muncul nak ajak kita lepak mamak "ada benda sikit nak bincang katanya"

Tapi sekarang ni kita dah pesat membangun dik, semua info ada di hujung jari. Generasi masa kini semua orang boleh buat research, Google je semua keluar maklumat mengenai insurance. Dan kalau korang masih mempunyai stigma seperti di atas, maaf aku nak cakap yang korang ni sebenarnya sudah jauh ketinggalan. Insurance dulu bukan seperti insurance di masa kini. Sehinggakan Insurance boleh dikatakan adalah satu asset yang semua orang perlu ada. 

Boleh di katakan rakyat malaysia memang tahu apa itu insurance, cuma mereka tidak di beri pendedahan yang sewajarnya betapa pentingnya insurance pada hari akan datang, serta kepentingan plan yang mereka bayar setiap bulan. Oleh sebab itu korang kena ada agent yang berwibawa serta berpengalaman untuk beri tunjuk ajar tentang selok belok insurance ni. 

Minggu lepas aku sendiri dapat menimba ilmu baru bersama dengan Agensi Takaful dibawah AIA yang terletak di Klang dan sharing session ni banyak membuka mata dan minda mengenai betapa pentingnya pemahaman insurance tersebut, ianya di kendalkikan oleh agent berpengalaman dari Stable Vision Cooperation. 

Segelintir masyarakat masih lagi takut bila terdengar nama kalimat "insurance" ni sebab rakyat apabila di approache mereka seolah-olah macam di paksa untuk subscribe Plan Takaful. Sedangkan bila mereka di beri penerangan yang betul baru lah mereka sedar akan kepentingan Insurance ni. Ada segelintir juga yang tahu kepentingan insurance selepas melihat sendiri ahli keluarga terdekat mereka kena berhadapan dengan hutang dan tanggungan selepas mengalami kecelakaan. Pengalaman membuka mata mereka dan terus dapat kesedaran yang insurance ni bukan saja untuk pelindungan ketika sakit ianya juga plan jangka masa panjang di mana semua pembeli insurance yang layak boleh kurang kan kos beban pembiayaan hidup seperti pinjaman peribadi dan hartanah.

Jangan risau, aku sendiri dah bertepuk tampar dengan agent dari Stable Vision Corporation Sdn Bhd ni, dari sebodoh-bodoh soalan mereka boleh jawab. Itu yang membuatkan mereka ni berbeza dari agent lain. 

Kalau anda nak tahu lebih lanjut mengenai perlindungan takaful, anda boleh hubungi atau rujuk ejen-ejen terbaik dibawah stable vision seperti dibawah:

Name - May Khoo
HP - +60123265795
Email - chengmay.khoo@aia-premier.com.my

Name - Norisah
HP -  0126428117
Email - sitinorisah.1019q@aia-premier.com.my

Name - Beh
HP - 0162333099
Email - yewyong.beh@aia-premier.com.my

Name - Liana
HP - 0106558481
Email - nuriliaainaa.1962R@aia-premier.com.my

Name - Era
HP - 01126272181
Email - sitinoramiera.4220s@aia-premier.com.my

Untuk pengetahuan lanjut mengenai takaful, korang boleh layari atau hubungi 


Stable Vision Corporation Sdn Bhd
Level 7.01, Menara AIA No 68,
Jalan Batai Laut 4,
Taman Intan, 41300,
Klang, Selangor

email: enquiry@sv.com.my

No comments :