Jun 10, 2013

Best juga jadi flight attendant ni yer?




hi uols,

Apabila kita bekerja apa yang kita tunggu ialah bila setiap hujung bulan, kita nak duit. Betul tak? 
sebab kita dah banting tulang 4 kerat dan hasilnya untuk enjoy dan perlu settle kan bil dan juga hutang ^_^

time kecik dulu aku memang teringin nak kerja menjadi crew attendant, tapi bila dah besar ni rupanya itu bukan lah pilihan yang bijak untuk aku.

setiap kerja adalah yang berlainan, dan setiap level kerja juga memberikan pendapatan yang berbeza pada setiap bulan, kata orang "kau kerja lebih kau dapat lebih!"
Betul kerja Fligh Attendant ni sangat mewah kehidupannya walaupun ianya berkerja kat atas awan memberikan servis yang terbaik pada setiap pelanggan. Semewah mereka pun tapi kerja tu lebih dari kerja kita yang berada di darat ni 8jam sehari. Kira dah fixed tapi berlainan pula dengan FA ni, mereka kerja mengikut roster yang telah di tetapkan ^_^ 

kawan aku baru 4-5 bulan bekerja dengan Airasia kini kehidupan dia boleh dikatan mewah, tengoklah barang2 yang dipakai oleh kawan aku ni. Dah lah dia memang budak mewah bertambah-tambah mewah dia lepas ni haha
wow segak bersama dengan badge yang disarungkan pada baju kerja mereka.
 berketerampilan itu sudah semestinya.
 tengok tu, siap keluar kereta baru lagi ^_^
 produk kecantikan dan kesihatan jangan cakap lah, semuanya harus mengikut standard mereka sebagai FA yang stail. Tak mampu lah kita wak nak tempek chanel tu kat muka. Takpe lepas ni aku try tempek "coach" pula kat muka aku yer.
 ko mampu membawa ini bersama? sangat compact dan boleh menyimpan barang-barang kecil dan dibawa kemana saja. Actually ada banyak benda lagi yang aku tak sempat nak snap haha.

Mereka pergi ke negara yang belum pernah kita jejak!
walaupun masa bekerja mereka tidak tetap tapi off day tetap sama seperti yang lain 2 hari.
bagi mereka barang branded untuk dibeli itu bukan lah menjadi maalah, kerana mereka mampu. Boleh dikatakan 4k an above itu sudah pasti tiap bulan! 
Kalau orang tanya ko keje apa?
FA wak!
oooo orang kerajaan langit katanya!

kalau korang semua berminat untuk merasa pengembaraan ni korang boleh lah pergi apply kat website mereka ^_^ so far mek memang tak mampu lagi nak ikut jejak langkah beliau walaupun dah banyak kali dia nasihatkan untuk pergi walk in interview kat sepang tu. 
Bukan kini dan selamanya~

stay goddess people!


3 comments :

Akak Kembang said...

Jika berpeluang dan minat apa salahnya jadi FA. Seronok dpt jalan tempat orang...tapi makesure blm kawin sb dah kawin susah skit nak pisah ngan suami @ anak nnt

Kifli Mally said...

@Alin Marlini betul tu kalau mmg ada minat tak salah untuk beri nasib kan ^_^

Izz Latif said...

urghhh bestnyaaa!