Feb 20, 2014

Liputan pelancaran terbaru Camera Sony Alpha 5000 @ Carcosa Seri Negara


Hi Uols,

Tak sia-sia aku datang ke pelancaran Model Camera baru oleh Syraikat Sony ini, memperkenalkan kepada korang semua The Freedom To Shot Beautifully by Sony Alpha 5000 *people cheering ^_^
bertempat di dalam Carcosa Seri Negara aku dan juga beberapa blogger yang lain turut menghadirkan diri untuk menyaksikan reka bentuk dan kelebihan features yang ada pada camera baru Sony Alpha 5000 ini.

Kepada korang yang lebih expert tentang camera Sony ni, cuba korang tengok spesifik Sony Alpha 5000 ni dengan lebih lanjut KLIK SINI!
Dengan model Sony Alpha 5000 ini lebih advance dari yang sebelumnya, sama hebat cuma Sony Alpha 5000 lagi terbaik fresh dari ladang gandum miahahaha

Apa yang aku cuba sampaikan berat umpama secawan coffee (Lebih kurang 269 g) korang boleh bawa kemana-mana bersama dengan camera lens mudah alih ni. Bukan itu je uols kualiti gambar sebanyak 20.1 mega pixel. memang semua jerawat aku detail tersusun rapi haha

haaaa ada lagi, ini lagi yang terbaik, sebab ianya akan memudahkan hidup korang untuk terus transfer gambar terus ke smartphone korang. Amacam ada gaya tak? Pasal nak transfer ni later aku akan buat review pada entry seterusnya ok.!!!

Kalau masih tak puas hati masih nak kaji pasal Specification Sony Alpha 5000 ni korang boleh klik sini Specification Sony Alpha 5000

 Sekarang masa untuk test camera ni, korang just imagine dalam dewan ni lampu semua jenis malam (deam) so sumber cahaya tu amat kurang ^_^ lebih lagi kalau nak berselfie tapi mari kita tengok dulu hasilnya.
 kalau korang nak tahu, aku jenis yang suka lens Macro dimana aku boleh fokus lebih dekat pada gambar tersebut, sebab aku suka lihat ketelitian yang ada pada gambar tersebut. Kalau korang tengok gambar di atas ni aku guna length macro lens. Ianya boleh auto focus pada setting, dekat mana korang prefer nak set focus ^___^ terbaik yop!!!
 manakala camera pintar Sony Alpha 5000 membuatkan hidup kita senang, sebab pada menu Auto tu korang dah sendiri boleh pilih menu sendiri contoh seperti defocus background (latar belakang blur), vivid, filter brightness dan macam-macam lagi.
 Ok that's all I can say about the event. Simple jer kita orang datang tengok gallery dan juga features menarik tentang Camera Sony Alpha 5000 ni, kemudian ada contest tangkap gambar kreatif. Lepas tu yang selebihnya kita orang sendiri kena explore sambil dibantu oleh beberapa orang pakar.
 time tu mereka juga menyediakan pelbagai jenis lens mudah alih untuk di uji. Kelasss macam dalam makmal rasanya. 
 kita yang muda bergetah ni sudah semestinya suka berselfie kan, korang tengok lah camera Sony Alpha 5000 ni boleh flip lcd screen dia ke atas ^____^ apa lagi senyum dengan lebar lah.

Aku masih ada seminggu lagi nak buat photoshot kat luar. Dengan berbekalkan Sony Alpha 5000 single lens ni next entry kita tengok apa yang akan jadi yer. 

Bagi korang yang tengah mencari camera peribadi yang baru boleh je tinjau-tinjau di website Sony malaysia ni, pasti korang akan rasa seperti nak beli satu. Tapi aku nasihatkan jangan lambat sebab nanti terlepas color pilihan korang (Putih, Hitam & Pink) Bukan itu saja malah lens mudah alih yang bermutu tinggi juga tersedia menanti ^_^

 Till next entry yeah!!!!

2 comments :

Unknown said...

Wah!! Nice camera..insyaallah nak dptkan satu nanti

Kifli Mally said...

@Shuhaili Samat beli kak jangan tak beli ^_^ makesure beli yang double lens taw