May 11, 2021

Di beri Pilihan Antara Menyewa Atau Memiliki Rumah Sendiri? Mana Satu Pilihan Anda?

 

Berdasarkan dari tajuk di atas, seperti ianya nampak cliché bukan? Tapi kalau di lihat dari segi sudut yang berbeza sebearnya ramai yang ingin memiliki rumah idaman sendiri. Mak ayah selalu berpesan “kenapa kita nak bayar sewa mahal-mahal sendangkan duit rumah sewa tu kita boleh pakai untuk Bayar Rumah Sendiri”

Bila di fikir balik memang ada betul juga kata-kata keramat dari orang tua kita tu. Rata-rata ramai diantara kita masih lagi berada di dalam golongan yang mengambil keputusan untuk membayar rumah sewa dari membeli.

Sebagai contoh terdekat, rakan sekerja aku sendiri memilih untuk duduk di rumah sewa berbanding untuk membeli rumah idaman. Jika di lihat dari segi status dia ni dah lebih dari mampu serta bebas dari commitment. Jadi kenapa perlu membazir kan? Di pengakhiran cerita rakan sekerja aku tu pun sekarang ni dah mempunyai sebuah rumah idaman tanpa

Scenario ini mungkin sama seperti anda semua? KENAPA PERLU SEWA SEDANGKAN KORANG BOLEH BELI RUMAH SENDIRI?

Oleh itu aku nak share dengan korang di mana telah melancarkan satu rumah projek perumahan HANNA @  Laman Sendayan di Bandar Sri Sendayan, Negeri Sembilan di bawah syarikat pemaju Matrix Concepts Holdings Berhad. Bukan itu sahaja malah di anggarkan target mereka untuk melancarkan Fasa Baru pada May 2021.


HANNA @ Laman Sendayan – Mampu Milik!

HANNA @ Laman Sendayan rumah teres 2 tingkat bermula dengan harga daripada RM 400,000 jika nak di bandingkan dengan market luar yang lebih tinggi harganya. Bukan itu sahaja

pembeli hanya perlu sediakan Yuran Tempahan sebanyak RM 1,000 bagi memastikan mereka tidak terlepas untuk memilih rumah slot yang strategic memlilih rumah idaman mereka. 

Bagaimana pula dengan Sewa Bulanan? Pasti soalan ini merupakan soalan yang pertama sekali pembeli ingin tahu. Di HANNA @Laman Sendayan, pembeli boleh membayar dengan harga serendah dari RM 1,400 setiap bulan. Tertakluk pada terma dan syarat kelayakan.

Lokasi, Kemudahan & Fasiliti yang Menarik

Kedudukan lokasi yang strategik berserta kemudahan memainkan peranan yang amat penting di mana ini sekaligus menyumbang ke arah si pembeli untuk membuat keputusan untuk membeli. Untuk pengetahuan para pembeli, Matrix Concepts merupakan developer yang menitik beratkan keinginan setiap pembeli untuk memiliki rumah idaman yang penuh dengan kemudahan. 

Di HANNA @ Laman Sendayan memberikan Kad keahlian secara PERCUMA selama 2 Terma untuk access d’TEMPAT Countru Club. Di antara fasiliti yang tersedia seperti kolam renang, gymnasium, mini teater, bilik sauna dan banyak lagi yang tersedia.

Selain itu berdekatan dengan Laman Sendayan terdapat juga sekolah iaitu Matrix Global Schools,

SJK (C) Bandar Sri Sendayan dan SMK Bandar Baru Sri Sendayan. Terdapat juga pusat membeli-belah dan pusat beriadah sepertu Sendayan Merchant Square, Sendayan X-Park, Sendayan Metropark dan Sendayan Green Park.

Floor Plan - HANNA @ Laman Sendayan    

Apa yang korang boleh lihat Floor Plan yang terdapat di Di HANNA (Precinct 1), Laman Sendayan. Terdiri dari 2 Jenis (Type A & Type A1). Perbezaan di antara dua jenis ini terletak pada Lot Size sahaja

Rumusan:

Sebagai kesimpulan secara menyuluruh, bila kita lihat Kembali aspek untuk memiliki rumah sendiri itu lebih elok sebenarnya dari berterusan untuk menyewa. Siapa sangka rezeki korang kali ni boleh memiliki rumah selesa untuk menempatkan korang sekeluarga.

  1. HANNA @ Laman Sendayan pelancaran terbaru dari Matrix Concepts Holdings Berhad.
  2. Fasa terbaru di lancarkan pada May 2021
  3. Harga kemasukan terendah dengan Harga bermula dari RM 400,000
  4. Kadar Interest Rate yang rendah
  5. Booking Fee hanya RM 1,000
  6. Sewa Bulanan hanya dari RM 1,400
  7. VIP Access d’Tempat Country Club – Keahlian Percuma
  8. Terdiri dari pelbagai jenis kemudahan dan lokasi yang strategik
  9. Pelbagai kemudahan rekreasi yang terletak berdekatan dengan kediaman

Untuk info yang lebih lanjut atau segala pertanyaan korang boleh layari maklumat di bawah ini:

BSS Development Sdn Bhd at 1 800 88 2688 or visit https://www.lamansendayan.com

#HANNA #LamanSendayan #JOMBELIDONSEWA #ModernHomes #OwnHome #FirstHomeOwner #DreamHome #NewHome #Freehold #LandedProperty #SelfSustainingCity #PropertyforInvestment #PropertyforSale #PropertyMarket #NegeriSembilan #BandarSriSendayan #BSSDevelopment

2 comments :

Frank said...

This time on a stormy evening Buy Custom Essays Online we had natively constructed hot cocoa rather than tea, bread and butter sandwiches cut into creature shapes, new strawberries, and raspberry and chocolate-filled treats.

Unknown said...

d1p87r8i37 l2y24s5q78 i6d71g3e10 u5s52n6q68 x0b96o1b40 l8u53t6m61