Nov 27, 2012

Invitation dan Review: Lagenda Budak Setan 2

hey uols,

tapi sebelum kita proceed ke review ada baiknya saya nasihatkan uols disini, dimana review pendapat saya adalah berbeza dengan blogger lain diluar sana. Mungkin saya kata cerita ni terlalu manis hingga boleh menyebabkan kencing manis. Blogger lain plak kata cerita ni pahit kelat hitammmm je hahaha.

pertama sekali kita kita tengok apa yang terjadi, sila scroll untuk lihat gambar dibawah:
 as usual this pretty girls yang akan in charge kalau ada event such us Screening ni. Sporting bubly itu adalah mereka :) sesiapa yang kenal mereka definitely they will say the same thing. oh yer! lupa nak mention screening ni diadakan di GSC Pavilion. Wow dalam banyak screening ini adalah kali pertama I dapat dekat Pavilion
but before that, I sempat lagi temankan kawan I EJ beli chakoi kat foodcourt pavilion. So kalau sepanjang dalam hall tu ada berbagai jenis bau-bauan tak lain tak bukan dari beg besar kami. Ahaks best kan dalam hall boleh mengunyah, rasa macam nak buat potluck pun ada taw~
 
 opsss saya tersampai awal dan yang penting red carpet dah disediakan, bersama dengan goodie bag. Wanna know what inside the goodie bag? baca entry ni sampai habis ok
 dan tak lama kemudian the arrival of important guest~ wah gituuu important lah sangat kan haha. Ok on that time #remyishak and #dianadanielle turut serta hadir. Sure lah isteri kepada #faridkamil nak tengok cerita husband dia kan. For diana excited gila :)
 before they start with the screening got emcee form ERA buat lucky draw, hanya ada 4 lucky draw disediakan the lucky person will bring home a poster where already get signed by the respectful celebrity and also a Novel of #lagendabudaksetan2. 

dan apa yang paling mengejutkan ialah ada award untuk best dress malam itu. Guess what couple yang duduk kat seat B sebagai pemenang, mereka berdua sedondon berbaju merah menyala. Hadiah dia pergi balik ke BALI uols, makan hati tak? ke bali kot even the celebrity themselve tak tahu ada award untuk best dress malam tu ahaks. For sure lah air asia banyak ditayangkan kat dalam movie tu sebab salah satu sponsor kan hahaa.
Review Kifli Mally:
Seperti yang korang tahu selepas Ayu meninggal dunia semasa melahirkan Atirah, Kasyah lah yang menjaga hak sepenuhnya terhadap Athirah. Tak lama kemudian Katrina muncul semula di dalam hidup Kasyah itu pun setelah mereka terserempak di dalam Train. "Hi, awak perlukan babysitter?" kata Katrina. 

Tapi pada masa yang sama Hisyam berusaha kaw2 gila punya untuk tawan hati Katrina, serius Hisyam sanggup lakukan apa saja untuk miliki Katrina sepenuhnya dengan pelbagai cara sekali pun. Selain itu juga tentangan dari pihak keluarga terhadap hubungan Katrina dan Kasyah tidak kurang juga hebatnya. Ayah Katrina sanggup berhabiskan wang ringgit untuk menjerat Kasyah.

Kasyah ada seorang abang, dan abang Kasyah ni sering saja menyusahkan dia, dia menumpang rumah Kasya dan selalu pinjam duit Kasyah dan satu hari tu Kasyah dan abang dia bergaduh besar. Apa yang teruk sekali Atirah jatuh sakit kerana suspek demam denggi. Apakah yang akan berlaku seterusnya? Adakah Kasyah dan Katrina boleh bersatu tanpa halangan? berjaya kah mereka berdua hidup bahagia selamanya.
uols kena saksikan cerita ni. ok?
hah gituuu~ apa pendapat uols I punya sinopsis tu, takdelah panjang mana tapi kira ringkas dah terpecah lobang sedikit hehe. Apa yang I nak tekan kan kat sini semasa #LagendaBudakSetan1 dipawagam majoriti melibatkan remaja yang masih lagi berjinak2 dengan cinta monyet ni. So kali ni dengan hadirnya #LagendaBudakSetan2 dah berubah pula mode ke pada mereka yang dah berkelurga. So mood itu berubah2.

Conflict diantara dua darjat masih lagi diamalkan dimasa kini, orang kaya akan tetap nak jaga martabat mereka sebagai orang kaya, dan kehadiran orang miskin seperti Kasyah tu mungkin akan menjatuhkan air muka orang kaya. Aku suka ayat abang Kasyah "awak kena ingat kita ni PIPIT" tapi tu sekali gus tak menghalang cinta Kasyah terhadap Katrina.

dan ada satu part tu aku memang tak tahan taw, awal-awal lagi Hisyam dah tunjuk perangai sebenar dia didalam cerita tersebut. Rupanya sebab itulah Katrina menjauhkan diri dari Hisyam kerana BENDA tu hahaha. Apa benda tu? tengok lah sendiri haha. Mak benci uols mak benci *lari lari anak sambil tumbuk manja ke dinding.~

oh yeah~ lagi satu aku kurang berkenan lah dengan dia soundtrack tu, tak sehebat #LagendaBudakSetan1. Walaupun ianya lagu dari luar namun ianya kena tepat kat hati ni.
 haha tu dia, inilah yang terdapat kat dalam goodie bag tu :) T-Shirt #LagendaBudakSetan2
 kenalkan member I, EJ a.k.a photographer. Oklah uols so far sampai disini saja review dari mek ok :) lain kali saya akan update lagi. Janji seperkara dengan mek kalau uols ada masa pergi tengok cerita ni. Mungkin korang rasa sesuatu yang berlainan.

p.s: Thanx to Golden Screen Cinemas and Nuffnang for the invitation :)


3 comments :

m a r i s s a said...

bestnye.. kalau jumpe farid kamil lg best! tapi cakoi tu jgk yg buat org kecur...

btw, hi bloggers jom la FOLLOW dan LIKE blog entry diyana k
www.diyanamarissa.com

Kifli Mally said...

@m a r i s s a haha takpe yang penting dapat snap pic dorang pun dah kira nice :)

Unknown said...

20180630lck
oakley sunglasses wholesale
cheap jordan shoes
coach outlet
jordan retro
off white clothing
longchamp handbags
michael kors outlet online
ecco outlet
uggs outlet
air jordan shoes
20180630lck