Jul 2, 2012

Purchased Milk Deal aku yang pertama

hey uols,

semalam punya semalam aku terlintas dan terniat kat hati nak try beli barang secara online, sebab dulu aku selalu berfikiran kalau aku shopping baju online sure smpi rumah tak muat kena lah g outer, tu kalau besar boleh kecik kan tapi kalau baju tu kecil tak ke kena mak aku pakai bungkus cempedak jawabnya :)

tapi kali ni aku lebih yakin sebab benda yang aku beli ni memang aku nak pakai pun, plus ianya gadget yang sngt aku perlukan bila BlackBerry aku kehabisan nyawa.

comel tak Power Bank charger ni. Portable, ringan, kecil dan mudah dibawa kemana saje kan :) so dengan keyakinan yang berbaki aku pun gigih lah purchased online, walaupun ianya ambil masa skit untuk deliver smpi kat rumah kita.

mehlah tengok cara aku purchased satu demi satu dan benda ni senang nak faham dan navigation yang di bagi tu memang mudah untuk difaham bagi customer yang ingin membuat pembelian secara online

1) korang pilih barang apa yang korang berkenan untuk beli, dan setiap promosi tu ada expired date so siapa cepat dia dapat.

2) Pilih color, macam aku dah pilih color turquoise. Selepas dah puas pilih color korang ke steo berikutnya
3) diatas menunjukkan senarai barang yang korang nak beli, korang kena check dari segi Email dan juga contact number.

4) selepas itu korang boleh pilih cara pembayaran yang senang bagi korang, kalau aku seperti biasalah payment semua atas CIMBCLICKS, kemudian korang boleh tekan proceed button.

5) dan time ni pembayaran telah pun akan berlaku sebab korang kena login dan confirmkan pembayaran harga barang uols,

6) perlu mengisi alamat yang senang untuk delivered package korang tu.

7) adalah bukti pembayaran untuk pembayaran korang, boleh just download ataupun print terus :) kemudian dia akan sent email kat korang tentang penghantaran package korang tu semua.

kepada mereka yang ingin nak try purchased item online meh lah try ur first experience kat sini ok :)
MILK DEAL

-psssst jangan lupa usha pic kat bawah ni ok barang baik punya-



No comments :