Apr 13, 2021

Stress dengan signal Wifi asyik HILANG/SLOW?? Ini jalan penyelesaian nya!

Hi Korang,

Cuba korang semua baca dulu situasi di bawah ni, 

👦🏻 Adik tengah main online Mobile Game
👨🏻‍💻 Ayah pula tengah zoom meeting
🕵🏽‍♂️ Abang tengah Video call dengan budak kolej
👩🏼‍💻 Mak tengah layan Nextflix
🦸‍♀️ Kakak pula tengah layan K-Drama.


Senario family di atas ini menggunakan WIFI berkelajuan 300 Mbps (Megabit Persecond) di dalam rumah pada waktu dan masa yang sama.

korang agak-agak apa yang akan terjadi bila semua orang menggunakan internet wifi pada masa dan waktu yang sama? Mampu ke bandwidth nak tampung data untuk support internet yang smooth kepada semua orang?? Kalau dah seorang tu dah stream online game confirm lah yang nak buat conference call akan stuck or buffered je time tu. 

kemudian kau pun suruh lah ayah kau untuk call internet service provider, lepas tu feedback mereka suruh: 
1. korang tunggu 5 minit kemudian restart modem wifi
2. Upgrade data plan. 
3. speed test - ni yang paling merapu sekali!!!

lepas korang dah try semua perkara di atas, tengok esok terjadi benda yang sama??? boleh naik darah tinggi satu rumah di buatnya haha. Better kita takde internet access dari ada internet yang selalu buat kita stress. Apa pun tak boleh!!!!! 

Standard lah, kita dah subscribed 300 Mbps, confirm lah kita nak coverage wifi yang kita dapat tu full tanpa sempadan kan? ini tidak, kau purchased 300 Mbps sekali bila kau buat speed test kau dapat tak sampai 100 mbps pun. Kalau macam tu baik lepak mamak lagi best uols. 

kalau nak di ikutkan dengan pendapat korang lah kan, korang agak2 ada tak device yang boleh counter kepada masalah di atas. Jawapan nya adalah YER, memang ada. Dan aku sendiri nak bagi tahu dekat korang dan juga pembaca blog sendu aku ni. Memang ada device Wifi yang boleh counter masalah di atas ni. Paling common pun TIADA LAGI MASALAH WIFI LAG, WIFI BUFFER, WIFI TIADA COVERAGE.

Korang boleh katakan selamat tinggal kepada masalah common ni. Sebab apa aku sendiri dah rasa pengalaman menerima internet yang sangat lagu tanpa sempadan ni.

kalau korang nak tahu, device ni lah yang brader Mazlan tu tolong demo kan dekat aku. Serious jangan pandang pada luaran dia yang biasa, tapi efficiency dan juga kehebatan dia untuk beri coverage satu kawasan rumah korang memang superb. TIPTOP!!!!!
korang tengok lah video call ni, whatsapp call tidak adalah lagi lag mahupun loading  ye. Aku siap masuk ke dalam toilet dan Shake Shake Shake untuk memastikan tiada sebarang LAG pada video call tersebut. Namun hasilnya tetap TIPTOP. 

Kemudian kita orang trylah surf youtube sebab nak tengok video 4K resolution. Alangkah terkejut wei aku dengan kehebatan wifi yang baru saja kami di beri demo ni. Serious kalau aku boleh terkejut korang yang sering ada masalah tu confirm akan tersenyum lebar. 
cuba lah korang tengok speed test di atas ni, pada awalnya sebelum device demo set tu di pasang. Kita orang dapat coverage dalam 113 Mbps. Tapi lepas brader Mazlan ni pasang demo dekat kita orang tu dia almost dapat full coverage 300 Mbps wei. Kelajuan internet yang kita orang terima ni umpama air sungai yang mengalir laju melimpah ruah sampai kau tak boleh nak stop kan. Memang MENGGANAS!!!!

macam mana nak dapatkan Device Wifi itu tadi??? 
sebearnanya aku prefer korang set appoint untuk buat DEMO dengan Brader Mazlan ni, biar brader ni explain dekat korang sampai korang terkejut dan teruja dengan POWER Device WIFI dari mereka ini.

Buat masa sekarang DEMO secara PERCUMA hanya meliputi kawasan Lembah Klang sahaja (pada masa akan datang insyaallah satu Malaysia, Encik Mazlan boleh pusing untuk buat DEMO). Oh ya! Peranti (access point) PLT ini bukan sahaja sesuai untuk diletakkan di rumah sahaja, bahkan untuk dewan, pejabat dan satu bangunan besar juga sangat disyorkan.



dan aku berharap lepas ni, dengan adanya entry ni. Maka terjawab lah segala permasalahan korang ye? kalau boleh share dengan kawan2 yang lain macam






#PowerLinkTransmission #PLT #WiFiPower #InternetLaju #MeshWiFi #Routers #gamingexperience #videoconferencing #Zoom #GoogleMeet #MicrosoftTeams #GoogleClassroom #InternetSlow #InternetProblems #WiFiWeak #poorWiFi #SlowWiFi #WorkFromHome #BetterWiFIMadeGreat #SimplyBetterWiFi #NoMeshBoosterExtenderShits

Pertanyaan dan juga temujanji sesi demonstrasi boleh hubungi :
No Tel : 019-2307867 (Mazlan)
E-mail : sales@plt.com.my

2 comments :

Rawlins GLAM said...

Dia try demo untuk Mak Bayah dan Acik Mally ke aritu? Tanya je

Naz said...

Bila dah ramai dalam rumah dan semua siap tutup mobile data masing-masing dan terus menyangkut di WiFi rumah. Maka terjadi la insiden melangguk macam foto Kifli tu. Mana taknya, bayar bulan-bulan tapi slow nak M***** (oopppss bulan pose tak leh nak marah-marah).