Dec 21, 2012

Movie Review: Here Comes The Boom and Jack Reacher.

hey uols,


I got like 2 movie review that must be done, wah sounds like compulsory jer :) 
no lah it just based on my opinion and certain knowledge/lesson we might get from the movie. Ok so macam mana nak start yer. First of all I'll tell the review movie on Here Comes The Boom then followed by Jack Reacher.
 
Jadi cerita ni berlangsung di Paradigm Mall. 

Jalan Cerita: Ianya memberikan kan kita pengajaran yang secukupnya. Scott Voss merupakan seorang cikgu yang amat sempoi dan sering kali datang lambat ke Sekolah, sesi pengajaran pun di ambil remeh temeh, akan tetapi selepas saja Perlembagaan sekolah ingin mengurangkan beberapa subject pelajaran di sekolah ianya sekali gus melibatkan Marty Streb (Guru Muzik). Dari situ Scott Voss berubah dan terus berusaha untuk mengumpulkan semula dana sebanyak RM48 k tu. Scott Voss mencari pelbagai jalan untuk mengumpulkan dana tersebut adakah Scott Voss berjaya mengumpul dana dan sekali gus menyelamatkan Marty Streb dari kehilangan kerja. Saksikan di pawagam berdekatan ok :)

Bintang Diberikan:  ★★★.5
 Bersama dengan Fad, we had a such great time :)
 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bertempat di Tropicana City Mall

Jalan Cerita: Apabila Barr menjadi mangsa keadaan, Barr telah menyuruh pihak berkuasa untuk memanggil Jack Reacher, kerana Jack Reacher saja yang mungkin akan mempertahankan/membela Barr dari dikenakan hukuman dan pada masa yang sama Jack Reacher bersama Helen (Peguam Barr) bersama-sama membela keadilan bagi Barr. Sepanjang Jack Reacher melakukan siasatan pelbagai cabaran yang terpaksa dihadapi semua itu berpunca dari orang yang mendalangi segala kegiatan jahat ni. Semasa Jack Reacher pergi menyiasat di luar kawasan bandar Helen telah pun di culik dan Jack Reacher kembali untuk menyelamatkan Helen. Berjayakah Jack Reacher menyelamatkan Helen sekali gus menegakkan keadilan buat Barr. Saksikan di pawagam berdekatan ok.

 Bintang Diberikan: ★★.5
on the second day, meet my new blogger friends @fad @Byrawlins and @Jae Hashim

1 comment :

Unknown said...

Excellent comments with interesting topics and very useful resources. Thanks for sharing. viewster